Počasi, da vajeti ne uidejo iz rok

Kristina Smodila se je svojimi dobrotami iz kozarca prebila na police enega od trgovcev.

Objavljeno
09. december 2016 10.40
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Kristina Smodila je grafična oblikovalka. Na začetku kariere je bila zaposlena v podjetju, a kot pravi, jo je, tudi navdušenko nad kulinariko, od vedno vleklo na svoje, kjer je menila, da bo tako lahko bolj kreativna. Ko so v podjetju zaprli oblikovalski oddelek, je bila odločitev hkrati enostavna in zahtevna: po porodniški je zagnala svoj posel, njene prve stranke pa so bile tiste, s katerimi je delala že kot zaposlena.

»Na začetku je bilo težko, saj sem vedela, da mi mora uspeti. A že prvo leto lahko rečem, da mi je bilo bolje na svojem,« Kristini ni žal za sprejeto odločitev in po desetih letih podjetništva pravi, da je oblikovalski posel trd kruh, a če si priden, dober in greš v korak s časom, se nimaš česa bati. Sploh zdaj, ko družbena omrežja lahko veliko pripomorejo k prepoznavnosti.

Ne načrtovanih 200, prodala je 3500 kozarčkov

Njena osnovna dejavnost je oblikovanje, da ji z bližanjem novega leta vsak dan bolj zmanjkuje časa, pa se ima zahvaliti novoletnim darilom, ki jih je pred leti izdelala za domače in prijatelje. Nad steklenim kozarcem, ki je vseboval lično v plasti naložene sestavine za piškote, so bili tako navdušeni, da se je odločila, da idejo poskuša tudi prodati. Tako si je pred tremi leti zastavila cilj, da pred novim letom proda 200 kozarčkov Deliš's – trga pred tem ni posebej testirala. Potrditev, da bi se ideja lahko prijela tudi pri nas, kot se je že ponekod v tujini, je že dobila.

»Odziv je bil neverjeten. Prvo leto sem pripravila kar 3500 kozarčkov, glas o mojem izdelku je šel hitro od ust do ust. Oglasili so se iz nekaterih podjetij, kjer so od poslovnega partnerja dobili moj izdelek, da ga bodo naslednje leto izbrali tudi sami,« se je spominjala Kristina dogajanja pred tremi leti. Takrat je imela v ponudbi en okus piškotov, do zdaj se je družina dobrot iz kozarca povečala na šest okusov, med njimi je tudi potica.

Vse mešanice razen tiste, ki jo je ponudila najprej, so njeni avtorski recepti, »pri ustvarjanju novih stvari veliko pozornosti namenim videzu. Sestaviti moram recepte, ki vsebujejo lepe sestavine, da so v kozarcu dobro videti, da so posamezne plasti lepo vidne,« je pojasnila oblikovalka in dodala, da je letošnja novost v ponudbi šmorn.

Za zdaj še postranska dejavnost

V stiku z zaposlenimi, ki so v podjetjih odgovorni za nakup novoletnih daril za poslovne partnerje, ugotavlja, da so zelo obremenjeni s tem. Trend pa je, da se podarja domače izdelke, v čemer sogovornica vidi svojo priložnost. »Izdelki Deliš's so sezonski, zato so še vedno moja postranska dejavnost. Intenzivno se jim posvečam od avgusta, kar se kaže tudi na prodaji,« je jasna Kristina.

A poslovne ideje nikakor ne namerava pustiti na stranskem tiru. Razmišlja o širitvi ekipe pa o tem, da bi naredila še poletno kolekcijo izdelkov in s tem raztegnila obdobje v letu, ko bi kupci posegali po njenih kozarčkih. »Sem pa zagovornica tega, da je treba napredovati počasi in po pameti, da vajeti ne uidejo iz rok,« je povedala sogovornica in dodala, da so njeni produkti odpreš-zmešaš-spečeš-poješ prav v teh dneh prišli na Tuševe trgovske police.

Kristina je izpostavila še oblikovalski vidik svojega izdelka. Obe dejavnosti se zelo povezujeta in pomembno je, da se na spletu, v družbenih omrežjih, na izdelkih ... pojavljaš z enotno zunanjo podobo, tako se poveča prepoznavnost.

Za fotografijo mora biti tudi krožnik urejen

Sicer pa ima Kristina Smodila še tretjo vejo dejavnosti, ki se prav tako prepleta s prvima dvema. Bila je ena prvih v Sloveniji, ki se je začela ukvarjati s stiliranjem hrane, torej s tem, da je hrana na fotografijah, oglasih, videoposnetkih in na televiziji videti lepo.

»Hrano, ki jo pripravijo kuharice, je treba lepo postaviti na mizo, jo morda prestaviti na lepši krožnik, dodati kakšen kuhinjski element, da je fotografija na koncu privlačnejša,« je navedla primer. Trend se je pri nas pojavil pred približno dvema letoma, s tem se ukvarja kakih pet ljudi, ocenjuje Kristina.

Tudi tu ji dela ne zmanjka, ugotavlja pa, da zelo koristi, ker ima v elektronskem podpisu navedene vse blagovne znamke: »Podjetje, ki me je na primer najelo kot oblikovalko, je kasneje ugotovilo, da ponujam tudi dobrote iz kozarca, in so oddali še to naročilo.«