Poslovna moda se ne ozira na temperature

Zunanja podoba zaposlenih velikokrat vpliva na potek in tudi rezultat poslovnega srečanja.

Objavljeno
05. julij 2017 18.41
Sonja Kolarič
Sonja Kolarič

O tem, kaj od poletne garderobe je primerno obleči za službo, smo se pogovarjali z modno oblikovalko Alenko Globočnik Fabjan, ki o tem v okviru Agencije Poti tudi predava podjetjem. Kot pravi, poleti veljajo enaka pravila oblačenja kot v drugih letnih časih, razen v tem, da so lahko oblačila iz lažjih materialov.

»Pri najbolj formalnem stilu oblačenja, ko gre za najvišje vrste dogodkov ali srečanj, mora moški obvezno obleči obleko, hlače in suknjič morajo biti iste barve, iz istega materiala, pod suknjičem pa ne sme manjkati srajca z dolgimi rokavi, tudi poleti.« Srajca na ovratniku ne sme imeti gumbkov, saj takšen tip srajce ne predvideva kravate, ki pa je ob takih priložnostih obvezna. »Obleka mora biti črna, temno modra, siva ali antracitna, srajca mora biti bela, kravata temna, z diskretnim vzorcem,« pravi strokovnjakinja.

Tudi ženske morajo pri tem slogu obleči hlačni kostim ali kostim s krilom, pri izbiri barv pa so lahko malo bolj drzne. »Krilo mora biti dovolj dolgo, da ne zleze več kot tri centimetre nad kolenom, ko sedejo, obvezna je uporaba prosojnih hlačnih nogavic brez vzorcev ne glede na letni čas,« poudarja Globočnik Fabjanova.

Suknjič mora biti rahlo teliran, z gumbi – zadrge in sponke pri formalnem stilu oblačenja niso zaželene, pod njim pa mora obleči belo srajco z dolgimi rokavi. Pri izboru hlač morajo ženske paziti, da niso ne preozke, ne preveč ohlapne, ampak čim bolj klasične. »V poslovni svet sodijo tudi usnjeni čevlji s peto, ki morajo biti zaprti z vseh strani, tudi poleti. Moški morajo obvezno obuti usnjeno obutev s tankim podplatom in vezalkami,« poudarja modna oblikovalka.

Pri sproščenem poslovnem oblačenju je več svobode

»Ni treba obleči kostima, je pa zaželeno, da tako moški kot ženske oblečejo suknjič oziroma njegov hibrid, pod njim pa elegantno srajco, brez všitih žepov,« je Globočnik Fabjanova opisala možnosti v neformalnem poslovnem stilu oblačenja. Srajca mora biti tudi poleti z dolgim rokavom, ki se ga lahko, če je res vroče, zaviha. »Srajca s kratkimi rokavi da športno noto, zato je v največji vročini bolje pod suknjič obleči kakovostno polo majico ali top s kratkimi rokavi,« pravi.

Pri neformalnem slogu oblačenja, ki ga lahko uporabljajo zaposleni v bankah, prodajalci, pisarniški delavci, udeleženci seminarjev, so najprimernejši neke vrste hibridi: elegantne superge, udobni suknjiči, bomberji, modne hlače, ki segajo do gležnja.

»Nikakor pa v poslovno podobo ne spadajo kratke hlače ali takšne s hlačnicami na tri četrt, krila nad kolenom in pajkice. Pri neformalni podobi ženskam poleti ni treba obleči hlačnih nogavic,« našteva Globočnik Fabjanova, ki od obutve odsvetuje športne copate, japonke, cokle in natikače, dovoljuje pa udobne sandale, ki so poleti lahko tudi odprti.

Kljub temu da se zdi, da poslovno oblačenje prepoveduje marsikatero poletno oblačilo, sogovornica pravi, da je marsikaj dovoljeno, če le znamo pravilno kombinirati. »Tudi džins je dovoljen, biti pa mora kakovosten, temne barve, nestrgan. Moramo pa ga kombinirati s srajco ali hibridom suknjiča, ki dvigne raven stilnosti džinsa. Zraven lahko kombiniramo čevlje na vezalke, kar je lepa sproščena poslovna podoba,« meni Globočnik Fabjanova.

Pozor na barvno skladnost

Pri neformalnem poslovnem oblačenju lahko posegamo praktično po vseh barvah. »Dovoljeni so tudi vzorci, ki pa morajo biti barvno skladni; nasploh moramo paziti na pravo kombinacijo barv, ki se morajo ujemati, ne smemo kombinirati hladnih barv s toplimi,« našteva sogovornica.

Oblačila, ki jih oblečemo v službo, morajo biti iz nemečkljivih materialov, lan torej odpade, prav tako niso dovoljene prosojne tkanine in grobe pletenine. »Paziti pa moramo tudi na to, da naša podoba ni zastarela, ni nujno, da je po najnovejši modi, mora pa biti sodobna. Kroji izpred dvajset let niso več primerni za poslovno oblačenje.«

Urejena zunanjost – odsev odnosa do podjetja in strank

»Zunanjost je pomembna, ker jo najprej izpostavimo, povemo, kdo pravzaprav smo, še preden spregovorijo naše znanje in sposobnosti; prek nje si naš sogovornik v nekaj sekundah ustvari mnenje o nas,« pravi modna oblikovalka in dodaja, da z njo tudi kažemo odnos do podjetja, našega ali tistega, s katerim sodelujemo, do sogovornika in tudi do samega sebe.

»Menedžer se mora, ne glede na to, ali je sam v pisarni ali gre na sestanek, držati formalne podobe, ker nikoli ne ve, kdaj bo nekdo prišel nenapovedano na obisk. S primernim oblačenjem izkaže spoštovanje do podjetja, njegovih poslovnih partnerjev in strank,« je prepričana Globočnik Fabjanova.

Vsako podjetje mora zaposlene seznaniti s pravili poslovnega oblačenja, lahko tudi določi svoja pravila. »Velika podjetja, sploh tista, ki poslujejo s tujino, se držijo pravil poslovnega oblačenja in temu dajejo velik poudarek, saj hočejo dati vtis urejenosti, profesionalnosti, ugleda in zaupanja. To želijo doseči tudi s pomočjo zunanje podobe zaposlenih,« pravi sogovornica, ki je prepričana, da prav ta velikokrat vpliva na potek in tudi rezultat poslovnega srečanja.

Če pride nekdo v službo neprimerno oblečen, mora ukrepati vodstvo. »Osebo, ki krši pravila oblačenja, je treba poklicati na sestanek in zahtevati, da se gre domov preobleč,« se sogovornica strinja s takšno prakso. Zaposleni s svojim videzom lahko dvigne ugled ali naredi škodo zunanji podobi podjetja.