Prispevek za poklicno pokojnino plačujejo malo šoferjem

Delo je zdaj manj zahtevno: sedež ni več klop, klime delujejo, volan ni težak, ceste neprimerljive ...

Objavljeno
25. februar 2017 23.39
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Med slovenskimi avtoprevozniki je večinsko prepričanje, da potrebe po dodatnih poklicnih pokojninah za voznike tovornjakov ni več. Zgodba se vleče še iz Jugoslavije, ko so vozniki tovornjakov (in tudi avtobusov) prevozili precej manj kilometrov kot zdaj in po precej slabših cestah.

Pri presojanju o upravičenosti do poklicnih pokojnin bi moralo odločati vprašanje fizične težavnosti dela in ne morebitnih drugih nevšečnosti, je slišati neuradno. Dodajmo, da bi stres zaradi razmer na cestah, dobavnih rokov, zapor in cestnega kriminala, pač moral biti nagrajen s pogojem dela primernimi plačami.

Medicinske sestre, ki jih ni na seznamu poklicev, upravičenih do poklicnih pokojnin, še vedno ročno dvigujejo (morda vedno težje) bolnike, fizični delovni pogoji voznikov pa so se izboljšali, s tistimi pred desetletji jih ni mogoče primerjati, je slišati iz avtoprevozniških vrst. Volan je zdaj precej lažje vrteti, vozniški sedež ni več klop, temveč ergonomsko oblikovano sedišče, sedež, ki je udobnejši od tistih v najbolj razkošnih osebnih vozilih. Hrbtenica je zavarovana. Klimatske naprave vgrajene.

Stališče združenja za promet pri GZS je po besedah njegovega direktorja Roberta Severja, da se poklic voznika črta iz obveznega poklicnega pokojninskega zavarovanja. Da ni takšne potrebe, naj bi neuradno dokazovale tudi analize zdravstvene stroke.

Pogajanja o črtanju posameznih poklicev iz pokojninskega načrta so še vedno na začetku. Uredba z merili je pripravljena, pristojno ministrstvo je za nekatere poklice že pripravilo strokovne analize, med drugim tudi za vozniški poklic.

Po Severju znanih podatkih se prispevek za poklicno pokojnino plačuje le za 100 do 200 poklicnih voznikov (po podatkih državne statistike je bilo leta 2015 v Sloveniji aktivnih 37.894 voznikov, upravljavcev transportnih naprav in premičnih strojev), kar je skrajno diskriminatorno za tiste redke prevoznike, ki prispevke plačujejo. Vsekakor pa je tako uvedena prispevna stopnja po pojasnilu Severja unikum v EU, saj primerljive države v Evropi ne poznajo na ta način urejenega obveznega pokojninskega zavarovanja.

So pa anonimni vozniki pri slovenskih prevoznikih lansko jesen zapisali, da jim skoraj nihče ne plačuje obveznega dodatnega poklicnega zavarovanja (benefikacije). Neplačevanje pa so, tako kot druge nepravilnosti, pripisali tudi pomanjkljivemu nadzoru.