Sami sebi sovražnik

Zmeda v podjetju povzroči, da odlični delavci dosegajo podpovprečne rezultate.

Objavljeno
22. april 2016 12.54
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

»Dokler bo pijanček, bolan in skregan z družino trdil, da je samo veseljak in da je z njim vse v redu, napredka ne bo. Ko bo enkrat pogledal na ločitveni list in pogojno odpoved službe ter se odločil nekaj spremeniti – takrat pa je možno še veliko,« ponazarja ravnanje v podjetjih Peter Metlikovič, zavod Ptica, ki tudi najuspešnejšim družbam ter multinacionalkam v naši regiji svetuje o izboljšavah v poslovanju.

Pogled v ogledalo – začetek sprememb

Ko se podjetje pogleda v ogledalo in si vsaj deloma prizna, da ima težave – te so ponavadi predvsem notranje, ki izhajajo iz nerazvitega komuniciranja – se odprejo možnosti za razvoj. Dogodki, ki spodbudijo razmišljanje o tem, so večje reklamacije, izgubljeni posli, zaporedna leta z izgubo, povzema desetletne izkušnje sogovornik. A vsako podjetje se lahko spoprime s problematiko in začne sistematično izboljševati poslovanje.

»Vsi športniki imajo trenerje, v poslu pa imajo svetovalce samo najboljši. Če te boli zob, greš k zobozdravniku, čeprav imaš doma vrtalni stroj,« poudarja Metlikovič, da je izboljševanje poslovanja stroka, s katero naj se ukvarjajo profesionalci. Tudi rezultati bodo boljši in hitrejši.

»V nekem podjetju ravno izvajamo enodnevne delavnice za vse sodelavce, kjer pečemo vaflje. Vzpostavimo nabavo, plan, tehtalnico, mešalnico ... vse oddelke. Vaflje dostavljamo sodelavcem, kupcem, ki jih ob neustrezni dobavi reklamirajo. Na začetku z veliko napora in stresa dobavimo komaj kakšen izdelek, po več ciklih debat in izboljšav pa je delo umirjeno, kakovost in produktivnost sta odlični.

Kot na delavnici potem izvedemo izboljšave v podjetju. Vzpostavimo procese, pritegnemo sodelavce, dogovorimo se za organizacijo, redno dnevno planiranje in reševanje problemov. Produktivnost in zadovoljstvo se povečata, stres in stroški se zmanjšajo. Stil vodenja se spremeni, namesto govorjenja in ukazovanja vodje treniramo poslušanje in coaching. Ni težko doseči izboljšav, težko je vztrajati pri boljšem načinu vodenja,« navaja sogovornik primer.

Varno ozračje – motivirani zaposleni


Ob tem izpostavlja pomen motivacije. Ni vprašanje, kako zaposlene motivirati, ampak paziti, da se jih ne demotivira. »Zmeda v podjetju, šefi se ne znajo dogovoriti med seboj, zato sodelavci ne morejo dosegati rezultatov in huda kri je tu. Računalniški program ne omogoča zahtevanega, naročila niso jasna, pogodbe so pomanjkljive, dobave pozne, stroji nevzdrževani.

Ljudje niso bili usposobljeni – vrženi so v vodo. Ob težavah se išče krivce in se jih izpostavi, krega ali denarno kaznuje, tudi po krivici odpusti. Zato se težave skrivajo, namesto da bi se ob tem podjetje nekaj naučilo in naslednjič iste napake ne bi ponovilo,« svari sogovornik. V podjetjih se tako dogaja, da se odlični ljudje neverjetno trudijo, z dobro voljo in veliko motivacijo, da dosegajo podpovprečne rezultate.