Uspešne podjetnice: Uspeh je odvisen od strasti, ne od spola

Na poti do uspeha se ženske ovirajo s pretirano samokritičnostjo in zadržanostjo, pravijo naše sogovornice. 

Objavljeno
07. marec 2016 13.30
SLOVENIJA LJUBLJANA 13.03.2013 500 podjetnic srečanje v hotelu Astrotel FOTO:ROMAN SIPIC/DELO
Sandra Hanžič
Sandra Hanžič

Uspešne podjetnice smo vprašali, katere so podjetniške niše, ki so ženskam bolj dostopne in kjer jim laže uspe. Na katerih področjih naj dekleta, ki se odločajo za podjetniško pot, še posebej iščejo svoje priložnosti?

Jerneja Kamnikar, direktorica in ustanoviteljica podjetja Vivo
Ženske imamo prednost v storitveni dejavnosti, v kreativi, na področjih, kjer je treba več različnih aktivnosti ali področij obdelati hkrati. Predvsem tu imamo ženske, zaradi prirojenega ženskega principa, bolj razvito čustveno inteligenco in holistični pristop. Tri vogale pri hiši podpirajo dame, pravi staro izročilo – vsi pa vemo, da so za hišo trije premalo.

 

Marija Zlata Božnar, direktorica in solastnica MEIS
Morda je bolj pravilno vprašanje: »Katere so podjetniške niše, kjer je več možnosti za uspeh, če začneš v Sloveniji«, in ni toliko vezano na to, ali si ženska ali si moški. Glede na splošno ekonomsko stanje v naši državi so po mojem mnenju kapitalsko intenzivne panoge tiste, kjer so začetki težji. Mislim, da je vendarle lažje začeti v informacijski tehnologiji ter v inženirskih in sorodnih panogah, kjer je predvsem ključno znanje, seveda poleg izvirnosti ideje. Vsekakor pa je dodatna prednost, če si sposoben vsebinsko povezovati znanja in ideje ter metode dela z več področij, ker se bistveni premiki naprej zdaj dogajajo predvsem pri resnično interdisciplinarnih načinih delovanja.

 

Mojca Randl, direktorica in ustanoviteljica Skupine Formitas (foto: Mateja Jordovič Potočnik)
Spoštovana dama. Ko se podaš na pot življenja podjetnice, ker si se tako odločila, to vprašanje zagotovo ni tisto, ki si ga postaviš. Edini recept za uspešno pot, na kateri je najbolj pomembno, da z veseljem stopaš po njej, je vprašanje: »Kaj me zanima, v čem uživam in v čem sem res dobra«. Ko to veš, začini z veliko volje, z večnim učenjem in iskanjem, z zavedanjem, da so poti do cilja sestavljene iz manjših in večjih korakov, porazov in zmag, obupa in veselja. Na koncu šteje le pogled nazaj in občutki, ki jih pri tem imaš.

 

Zvezdana Lubej, direktorica in ustanoviteljica Kadrovske asistence
Statistike kažejo, da je največji odstotek podjetnic v poslu, ki vključuje neposreden stik s strankami. To so na primer različne storitvene dejavnosti in trgovska industrija. V povprečju imamo ženske namreč boljše komunikacijske sposobnosti, smo bolj skrbne in bolj usmerjene v medosebne odnose, kar je pri tem najbolj pomembno. Le malo pa je podjetnic v tehnoloških, gradbenih in proizvodnih panogah. Vendar kot vedno bom tudi tokrat poudarila, da ključ do uspeha posameznika ni statistika, temveč strast. Mladim podjetnicam polagam na srce, naj predvsem poslušajo sebe in sledijo svojim interesom. Ženske smo lahko zelo karizmatične, kar nam odpira vrata za nove priložnosti. Pot do uspeha pa si velikokrat oviramo same s pretirano samokritičnostjo in nepotrebno zadržanostjo. Svojih strank zato nikoli ne usmerjam po navidezno najlažji poti. Uspeh prinašajo poti, ki nas osrečujejo.

 

Jasna Triller, direktorica in lastnica IDentiks kartični sistemi
Ne vem, če obstajajo lažje poti in niše. Kot podjetnica sem se recimo usmerila v kartično poslovanje, področje, ki je v nekem delu izrazito tehnološko in po drugi strani povezano s kreativnostjo. Moja izkušnja je, da podjetniška pot ni lahka in da ni bližnjic do uspeha. Potrebnega je mnogo usklajevanja, vztrajnosti in poguma, tudi mnogo znanja in izobraževanja. Sama imam odlične izkušnje z mentorstvom: ta je lahko podjetnicam v močno oporo. Sicer pa za podjetniško pot velja enako kot za druge poklice: najbolj uspešni smo takrat, ko se lotimo nečesa, kar imamo najbolj radi, v čemer najbolj uživamo, a s pomembno predispozicijo, da je dobro, da s tem znamo preživeti. Torej moramo vedeti, ali si naši kupci želijo naše produkte in storitve; to je treba nenehno raziskovati. Podjetniška zgodba ni le zgodba naše ideje, temveč, ali za to idejo obstaja trg, ki jo je pripravljen plačati.