V poslovnem svetu v Sloveniji, še posebej v podjetništvu, so ženske še vedno precej redke. Med tistimi, ki jim je uspelo in so v poslu uspešne ves čas, je tudi Zlata Zavašnik, ki je pred 22 leti ustanovila podjetje Sens z istoimensko blagovno znamko. »Začetki niso bili lahki. Imela sem idejo, zasnovala sem blagovno znamko, vendar sem bila brez kapitala,« pove Zlata Zavašnik o nastanku in prvih korakih blagovne znamke za moške obleke Sens.
Pogumna odločitev v času, ko so bile na trgu še vedno močne blagovne znamke Mura, Labod, IUV, Beti, Rašica in druge. Uspelo ji je zato, pravi, ker si je upala stopiti na negotovo pot podjetništva in ker je imela vse niti v svojih rokah, tako da se je lahko hitro odzvala na spremembe na trgu. »Napredovala sem z majhnimi koraki in se nisem zaletavala, razen morda leta 2008, ko je preobremenitev postala prevelika.«
Treba si je upati in vedeti,
Kot ženski ji v poslu ni bilo nič laže, kot bi bilo moškemu, kvečjemu teže, saj so bili mnogi prepričani, da ji ne bo uspelo. »Poslovno okolje ti nenehno daje vedeti, da si ženska. Dobro se spomnim, da je bilo tudi nekaj posmeha v smislu, kaj pa ženska in še oblikovalka ve o tem poslu. Zdaj teh pomislekov in razlik ne čutim že vrsto let. Ko vidijo, da je ženski uspelo, se ta ločnica med spoloma izbriše. Vendar je bilo treba vztrajati na začrtani poti.
Kako pa se je vse skupaj začelo?
Jeseni moška obleka
Zlata Zavašnik je imela s Sensom ambicije tudi na tujih trgih, vendar je hitro spoznala, da za tak korak ni dovolj močna. Kljub temu je nekaj kolekcij izvozila v Rusijo, Belgijo in tudi Kanado. Zdaj se osredotoča predvsem na slovenski in hrvaški trg. Kolekcije kreira sama, tkanine kupuje v Italiji in na Portugalskem, šivajo pa jih na Poljskem.
Tudi načrtov ima s Sensom še veliko. Jeseni bi rada na trg dala moško obleko iz ekološke volne. Z oblekami za posebne priložnosti, predvsem za plese, pa bi rada prišla na avstrijski trg. »Avstrija je zanimiva, ker je tam kultura nošenja moških oblek na višji ravni in ker prirejajo veliko plesov, v Sensu pa izdelujemo tudi takšne obleke.«
Pri tako aktivni poslovni ženski, kot je Zlata Zavašnik, je usklajevanje poslovnega in zasebnega življenja lahko težavno. Sama pravi: »Res je pogosto težko ločiti poslovno od zasebnega, ampak gre. V nekam obdobju, ko sem preveč delala, sem imela kar nekaj slabe vesti, da zasebni del življenja trpi, vendar sem ob podpori najbližjih, predvsem družine, tudi to zmogla. Zdaj sem zadovoljna in ne delam več tako veliko kot prej, čeprav se zgodi, da kakšno stvar prinesem s seboj domov in dokončam.«