Verjeti v timsko delo, ne v nadzor

Načrtovanje je ključ do urejenega delovnega časa, pravi Jože Šulman, direktor podjetja Innovatif.

Objavljeno
18. december 2017 09.00
Posodobljeno
18. december 2017 09.00

Uradni delovni čas nekaj več kot 20 zaposlenih v podjetju Innovatif, kjer se ukvarjajo z razvojem in postavitvijo digitalnih platform in digitalnim marketingom, razvojem blagovnih znamk in podobno, je med 8.30 in 17. uro. Opoldne imajo uro časa za kosilo in počitek. »Drsni čas za kosilo v našem primeru ni primeren, ker delamo v timih in bi bilo delo oteženo in bi težko organizirali sestanke,« je povedal Jože Šulman, direktor podjetja, kjer delovni dan zaposlenega sicer traja 7,5 ure.

»Ampak načeloma smo zelo fleksibilni. Veliko sodelavcev ima družine in delo radi končajo do 16. ure, tako da lahko pridejo tudi prej. Zaposleni si lahko sami organizirajo delovnik, upoštevajoč naloge, ki jih imajo tisti dan,« je opisal Šulman in pristavil, da si vsako podjetje oziroma zaposleni na vsakem delovnem mestu česa takega ne morejo privoščiti, ker jim narava dela tega ne omogoča.

Delajo tudi od doma


Zaposleni v Innovatifu lahko delajo tudi od doma. To včasih pride posebej prav staršem, v slabih vremenskih razmerah pa denimo tistim, ki se na delovno mesto vozijo tudi 40 ali 50 kilometrov. »Zaposleni so odgovorni in sami vedo, kdaj morajo nujno priti v pisarno. S tujimi naročniki komuniciramo po telefonu, videokonferencah, elektronski pošti, zato ne vidim razloga, zakaj tudi zaposleni v določenih primerih ne bi mogli delati od doma,« je pojasnil Šulman. Vsak zaposleni mora biti odgovoren, skrbeti za svojo učinkovitost, ne glede na to, ali dela v pisarni ali doma.

»Ne trdim, da smo lahko vseh sedem ur in pol delovnega časa polno učinkoviti. Na to vpliva vrsta dejavnikov od okolja, dnevnega dogajanja in počutja do naloge, ki jo nekdo opravlja. Če je nekdo en dan malo manj učinkovit, bo naslednji dan bolj. Vsi se zavedamo rokov, ki se jih moramo držati. V nadzor ne verjamem, ampak v korektno timsko delo,« pravi direktor Innovatifa.

Natančno načrtujejo delo ekip

Kaj pa nadurno delo? Trudijo se, da ga ni. Seveda se zgodi, da nekdo en dan za svoje naloge potrebuje malo več časa, naslednji dan potem konča malo prej. »Ne štejemo minut, se pa zavedamo, da imajo zaposleni poleg službe še zasebno življenje. Pazimo na to, da ga res imajo,« je Šulman poudaril pomen načrtovanja dela ter razporejanja zaposlenih v projektne skupine.

»Projektni vodje se največ ukvarjajo s tem, da načrtujejo delo ekip. Roki so jasni, s tem pa tudi obremenitve posameznikov, ki jih vodje razumejo. Za to poskrbimo tako, da že pri ocenjevanju projekta v ekipo vključimo tudi zaposlene, ki ga bodo izvajali, saj se samo tako lahko natančno določi čas, ki bo dejansko potreben za izvedbo nekega dela,« pravi sogovornik, da ne more od nekoga zahtevati, naj nekaj naredi v štirih urah, če to ni mogoče. Poudarja, kako je pri vsem tem pomembna tudi kultura v podjetju. Stremijo k temu, da je delovno okolje prijetno in s tem spodbudno, »nenazadnje sem tudi sam del te ekipe in želim prihajati v prijetno delovno okolje,« je dejal Jože Šulman.