Vsa darila, tudi skromna, radi lepo oblečejo

Smernice pri oblikovanju darilne embalaže se spreminjajo, a osnovne novoletne barve ostajajo rdeča, modra, zlata in srebrna.

Objavljeno
11. december 2015 14.09
Božena Križnik
Božena Križnik

Ta moški je nežna, čuteča pesniška dušica, bi si rekli ob prelistavanju njegovega knjižnega prvenca, zbirke pesmi Da bi prst ostala čista. A Jan(ez) F. Jarc ne izžareva samo eterične ljubezni do lepe, zapisane slovenske besede, ampak tudi iskrivo podjetniško žilico. Že konec osemdesetih let je v domači hiši uredil svojo prvo pisarno.

Posebej v decembru se slovenski potrošnik nenehno srečuje z izdelki iz delavnice v ljubljanskem Šentvidu. Če kdo misli, da so bleščeče darilne vrečke in škatle, ovojni papir, trakovi, voščilnice, albumi in podobna papirna galanterija, ki ta čas zavzemajo posebej izpostavljena mesta v trgovinah in nosijo znamko POT, pripotovali iz Kitajske, se zelo moti. To so izdelki, ki so zgradili kariero podjetnika Janeza Jarca.

Začel je z uvozom, zdaj sam izvaža

Posebej impresiven je zemljevid, ki kaže, kje vse oblačijo darila v Jarčeve kolekcije; podoben je pomponu s številnimi kraki, ki se raztezajo iz Ljubljane po vsej Evropi. Podjetje se uvršča med največje ponudnike tovrstnega blaga v Sloveniji in med pomembnejše na trgih jugovzhodne in srednje Evrope.

Kreacije nastajajo v domačem oblikovalskem studiu, kot licenčni partner že skoraj dve desetletji sodeluje z največjo svetovno korporacijo na področju čestitk, s podjetjem Hallmark, je licenčni partner korporacije Disney, POT, paper on track, pa je njegova zaščitena blagovna znamka.

»Posel je lepo napredoval, od pisarne in skladišča v kleti sem počasi z blagom zavzel skoraj celo hišo, imel sem srečo, da sta me od vsega začetka močno podpirala tudi oče in mama in nista negodovala, ko je v hiši zaradi mojih poslovnih dejavnosti nastajal vedno večji nered,« se Jarc, po izobrazbi ekonomist, spominja svojih podjetniških začetkov.

Ideja, kaj prodajati, se je porodila spontano, ob nekem bežnem srečanju. Dejavnost je bila v svetu že dodobra razvita, pri nas pa popolnoma v povojih. Tako je najprej začel uvažati čestitke in ovojni papir iz Italije. Posel se je širil, sodelovati je začel s Hallmarkom. Kmalu sta z ženo Ignacijo razvila tudi svoj oblikovalski studio. V njem se še zdaj rojevajo vse kolekcije vrečk in voščilnic.

»S svojo blagovno znamko in razvojem izdelkov od ideje do izvedbe smo si odprli pot na tuje trge in v tem času razvili tudi svoj logistični center v Šentvidu pri Ljubljani. Nekajkrat smo se uspešno predstavili na sejmu Paperworld v Frankfurtu. Nabor produktov se je povečeval, a smo ohranili naše osnovne programe, voščilnice, darilne vrečke, darilni papir, darilne trakove, darilne škatle, nalepke ter hobi program za vse, ki želijo voščilnice izdelati sami.«

Otroci mu povedo, kakšen mora biti njihov očka v poslu

Jarc uspešne podjetniške zgodbe ne pripisuje zgolj sebi, ampak poudarja, da so zanjo zaslužni ljudje, ki ga obdajajo, kolektiv, »ki dan na dan dela v zadovoljstvo strank«. Njim je izmed vseh najbolj hvaležen. In kupcem, ki znajo prepoznati pravi pogum. Njegovi najboljši svetovalci so njegovi štirje otroci, »ki najbolj iskreno povedo, kaj jim je v kolekcijah všeč in kaj ne ter kakšen mora biti njihov očka v poslu«.

Decembra je za POT-ovce in njihove izdelke visoka sezona. Priprave nanjo potekajo vse leto. Pri oblikovanju novih kolekcij in vnašanju novih trendov ima glavno besedo Ignacija.

»Smernice se vsako leto spreminjajo, a osnovne novoletne barve ostajajo enake – rdeča, modra, zlata in srebrna ne smejo manjkati, saj v ljudeh vzbujajo upanje, občutek blišča in blaginje. Tem dodamo ščepec novosti, a Slovenci za novo leto iščejo predvsem preverjeno klasiko. Na koncu štejejo le navdih, osebna predanost, občutek za sočloveka, toplina in dobrota, ki jo nosi v sebi tisti, ki vrečko oblikuje, ne trend ali moda,« je prepričan Janez Jarc.

Kaj pa posebne želje, kakšne so darilne vrečke po naročilu? »Nič kaj posebnega,« pravi sogovornik, »stranke pričakujejo vrečke s svojim logotipom in standardnih dimenzij. Naša največja vrečka pa je primerna že za zelo veliko škatlo legokock ali za res velik kolač.«

Po velikih vrečkah smo Slovenci sicer bolj povpraševali pred gospodarsko krizo, ko so bila tudi darila večja, bi lahko rekli v šali. Res, pritrdi Jarc, zdaj se obdarujemo manj, darila so skromnejša. Zato je nemara še pomembneje, da so lepo ovita. Predvsem pa sogovornika veseli, da je obsedenost s sporočili SMS mimo in da smo znova odkrili voščilnice ter lepo, zapisano besedo. In krog je sklenjen.