Jeseni na police prihajajo živa solata in jagode

Novi pridelki: na leto nameravajo pridelati 6,5 milijona enot zelenjave, ki jo bodo lahko kupci doma porabili postopoma.

Objavljeno
14. avgust 2015 18.32
Panorganic, nasad borovnic, 18.8.2014, Ljutomer
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Kmetijsko gospodarstvo (KMG) PanOrganic v Prlekiji je zaživelo leta 2011 z namenom revitalizacije kmetijstva v Pomurju, njihova prva blagovna znamka slovenskega česna pod imenom Česnek pa je na prodajne police prišla pred dvema letoma. Za ta vrsto so se odločili zaradi pomanjkanja v Sloveniji pridelanega česna, ki so ga na prodajnih policah nadomeščali z uvoženim iz Kitajske in Španije. Svojo ponudbo pa so kasneje še dopolnili.

Vodja prodaje in trženja Niko Miholič je povedal, da je zanje letošnja sezona izjemno pomembna. Kot so že obljubili minulo leto, se bodo jeseni na trgu pojavili z novim projektom. Od septembra bodo slovenskim potrošnikom ponujali solato in zelišča pod znamko Živa in v trgovinah bodo na voljo čisto vse dni v letu. Prav zdaj začenjajo omenjeno pridelavo v hektar velikem rastlinjaku v Ljutomeru. Uporabili bodo sistem NFT, ki je še korak više od hidroponike, saj gre za najsodobnejšo tehnologijo tovrstne pridelave in edinstven sistem v centralni Evropi. Gre za sonaravano in brezpesticidno pridelavo, brez prsti, pri čemer se rastline prehranjujejo z nadzorovanim dodajanjem hranilnih snovi, raztopljenih v vodi. S to tehnologijo bodo tudi varčevali z vodo. V rastlinjaku pa bodo tako pridelovali tudi jagode in motovilec.

Takšno zelenjavo bodo lahko kupci hranili na domači okenski polici, ker bo še najmanj dva tedna rasla in ohranjala vse hranilne snovi. Na leto nameravajo pridelati 6,5 milijona enot takšne žive zelenjave.

Nova delovna mesta

Na kmetiji, ki se razvija v vodilno kmetijsko gospodarstvo na področju pridelave svežih in visoko kakovostnih pridelkov, je tudi drugim pridelkom letošnje leto izjemno naklonjeno, saj so poleg česna nadpovprečno rodne tudi borovnice in jagode goji, za katere so pridobili tudi ekološki certifikat in iz katerih izdelujejo sadni namaz.

»Zdaj je na vrhuncu prodaja borovnic – letošnja letina je po vsej Sloveniji zelo dobra, kar pomeni, da je konkurenca huda, a smo s prodajo slovenskim trgovcem uspešni, saj prodamo vse borovnice, ki jih sproti nabiramo in v najkrajšem možnem času prepeljemo trgovinam,« je povedal Miholič. Tudi česna so doslej pridelali veliko, prodajajo pa ga v skoraj vseh slovenskih trgovinah.

Na kmetiji je zdaj pet zaposlenih, občasno pa jim na pomoč priskočijo sezonski delavci. V zadnjem času več pozornosti namenjajo tudi samopreskrbi in so na točki zaposlovanja novih ljudi, saj načrtujejo povečanje prodaje in novosti za slovenske potrošnike. Prednost pri zaposlovanju bodo imeli socialno ogroženi in invalidi, saj je v Pomurju precej dolgotrajno brezposelnih, med njimi številne Murine delavke, ki potrebujejo zaposlitev, je napovedal Miholič.

Z zadovoljnim kupcem je uspeh zagotovljen

Pri prodaji kmetijskih pridelkov je pomembno predvsem to, da imaš zares kakovosten pridelek. Ljudje to cenijo in se z veseljem vračajo v trgovine, meni Miholič in dodaja, da sicer težko napiše recept za uspeh, saj je prodaja hrane precej dinamično, raznoliko področje in neke vrste borza, kjer je potrebno veliko predvidevanja in intuicije, v marketingu pa se vsak dan pojavljajo novi in novi pristopi: »Menim, da je nujno ustvariti znamko z osebnostjo, ki izraža tiste vrednote in lastnosti, ki so pomembne ciljni skupini. Ljudem je tudi treba ponuditi nekaj drugačnega in se jim predstaviti na svojstven način, da jim ostaneš v spominu in da se vračajo po tvoj izdelek. Z zadovoljnimi in lojalnimi kupci pa je uspeh zagotovljen,« je dodal Miholič.

V KMG PanOrganic so se odločili, da bodo ljudi spodbujali k večjemu uživanju zelenjave, zato so v začetku leta organizirali akcijo Več zelenjave za več zdravja v 2015. Z zbiranjem podpisov so se posamezniki zaobljubili, da bodo letos zaužili manj mesa ter več sadja in zelenjave, hkrati pa prispevali k delovanju neprofitnih pomurskih organizacij.