Kdaj v 10 minutah od Divače do Kopra?

Objavljamo video animacijo, ki sta jo leta 2010 za tedanjo Direkcijo RS izdelala Sani Okretič in Jernej Cundrič.

Objavljeno
15. april 2012 17.03
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper - V koprski in kraških občinah poteka do 26. aprila javna obravnava ob spremembah in dopolnitvah državnega lokacijskega načrta o drugem železniškem tiru Divača - Koper. Na Delo. si pa objavljamo video animacijo, ki sta jo že leta 2010 za tedanjo Direkcijo RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo izdelala Sani Okretič in Jernej Cundrič. Ta kaže potek proge in potovanje vlaka po drugem tiru, ki pa je po vnešenih spremembah zdaj za spoznanje drugačna.

Drugi tir je še zmeraj en sam tir, po katerem naj bi vlaki vozili predvsem iz Luke Koper navzgor (polni). Proga je dolga 27.101 metrov, dopušča hitrost 160 kilometrov na uro, največji vzpon je 17 promilov, premore osem predorov (72 odstotkov celotne trase), dva viadukta in dva manjša mosta (60 in 90 metrov). Za razliko od tistega, kar je prikazano v dve leti stari 3 D animaciji, bo proga potekala čez dolino Glinščice po dveh krajših mostovih (ni več nasipa čez dolino). Proga na viaduktih (440 metrov dolg viadukt Gabrovica, ki švigne pod cestnim črnokalskim), proga na viaduktu Vinjan (637 metrov), kot tudi čez dolino Glinščice bo tako zaprta, da vlakovne kompozicije ne bo videti, pač pa bo videti le pantograf (odjemnik električne energeije na strehi lokomotive).

V animaciji vlak prevozi omenjeno razdaljo v manj kot petih minutah, v resnici bi pri hitrosti 160 kilometrov na uro za pot od Kopra do Divače potreboval 10 minut, od Kopra do Ljubljane pa bi s takšno železnico potoval manj kot eno uro. V tem primeru bi postal konkurenčen tudi za potniški promet.

Glavna ovira za gradnjo drugega tira je financiranje, je v intervjuju za Delo povedal minister Zvonko Černač. Hkrati je zelo verjetno, da predvidenih 450 milijonov evrov evropskih sredstev za drugi tir v tej perspektivi Slovenija ne bo mogla pridobiti. (Vsaj ne v celoti). Jasno je tudi že, da letos začetka gradnje drugega tira (niti pripravljalnih del) ne bo.