Odprli tržnico z domačim sadjem in zelenjavo

Pri največjem domačem trgovcu so začeli uresničevati projekt tržnic s prepoznavno ponudbo slovenskega sadja in zelenjave.

Objavljeno
20. avgust 2012 22.25
MERCATOR
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Ljubljana – Tržnica z domačim sadjem in zelenjavo sredi nakupovalnega centra? Zakaj ne, če je to dobro za pridelovalca, trgovca in potrošnika, ki si želi sveže in dobro domače. V Mercatorju so s prvo tržnico od 109 načrtovanih začeli uresničevati projekt svojih tržnic.

Na stojnicah »Iz domačih krajev« ponujajo kupcem sveže pridelke večjih in manjših pridelovalcev, tudi pridelke manjših kmetij.

»Vemo, da je samopreskrba v Sloveniji nizka, za sadje in zelenjavo pod 40 odstotkov, če je sezona dobra. Zato si prizadevamo za stabilno sodelovanje z dobavitelji, že letos se dogovarjamo, kaj in koliko naj sadijo za prihodnjo sezono. Na letni ravni že zdaj prodamo več kot 18.000 ton slovenskega sadja in zelenjave. S tržnicami želimo te pridelke še bolj približati slovenskemu potrošniku in s tem vzpostaviti partnerski odnos s kmeti, zadrugami in drugimi pomembnimi igralci na tem trgu. Več kot tri tisoč kvadratnih metrov prodajnih površin v naših večjih trgovinah smo namenili prodaji izključno slovenskega sadja in zelenjave. V nadaljevanju pa bomo poskušali ves ta koncept prenesti tudi v manjše trgovine in še bolj v lokalno preskrbo,« pravi Igor Maroša, član uprave za operativno področje Mercator trgovina Slovenija in Hrvaška.

Skupaj z dobavitelji so tako najbolj konkretno pokazali, kako lahko deluje zelenjavna veriga, za katero so se ob težavah pri prodaji trgovinam ob že tako skromni ponudbi domačega pridelka na trgu zavzemali slovenski pridelovalci.

»Poskušali bomo zagotavljati čim širšo paleto svežega slovenskega sadja in zelenjave. Želimo si razširiti in povečati sodelovanje z manjšimi kmeti. Tistimi pridelovalci torej, ki bi lahko dopolnili našo lokalno ponudbo. Posebej zanje smo razvili tudi embalažo v sklopu projekta s slovenskih kmetij,« je ob bogato založeni stojnici s sezonskimi pridelki slovenskega porekla pojasnil Maroša.

Da je takšno sodelovanje s trgovino dobro za pridelovalce in kupce, ki si želijo kupovati kakovostno domače sadje in zelenjavo, čeprav je nekoliko dražje, so prepričani tudi v KZ Krka. Njen direktor Jure Vončina pravi, da je Mercator že zdaj eden njihovih najpomembnejših kupcev sveže zelenjave in da je k temu najbrž dala pospešek tudi letošnja medijsko odmevna »zgodba« s solato, ki so jo spomladi zaradi slabe prodaje morali podorati.

»KZ Krka se kot največji odkupovalec tržno pridelane zelenjave veseli takšnih potez, slovenska zelenjava zasluži posebno mesto, posebno polico. Cenovno se uvrščamo na višjo raven oziroma poskušamo zagotavljati bistveno boljšo kakovost. Potrošnik naj bo tisti, ki bo zdaj izbiral in se odločal med nakupom domače ali uvožene zelenjave. Ves čas zagovarjam tezo, da je naša zelenjava konkurenčna, se pa cenovno pozicionira nekoliko višje, ker je precej bolj kakovostna, pridelana na integriran način, pobrana v fiziološko optimalni zrelosti in kot takšna tudi bolj zdrava.«

Zadovoljen s sodelovanjem je tudi Klemen Brešar s kmetije Brešar v Čirčah pri Kranju, kjer na 12 hektarih pridelujejo krompir in čebulo. »Prijavili smo se na razpis Mercatorjeve ponudbe lokalnih pridelkov in hitro smo našli skupen jezik za sodelovanje. Sodelujemo od junija, ko smo začeli dobavljati mlad krompir njihovim večjim trgovskim centrom. Lahko rečem, da nam gre skupaj dobro. S ceno smo zadovoljni, da bi le takšna ostala še naprej.«