Podjetja bodo spremenila način oglaševanja otrokom

McDonald's in druga prehrambna podjetja podpisala EU zavezo o omejitvi oglaševanja na lastnih spletnih straneh.

Objavljeno
30. november 2011 14.45
Posodobljeno
30. november 2011 15.36
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Bruselj - Skupina enajstih podjetij, ki tržijo prehrambne izdelke (Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kraft Food Inc, Kelloggs, Mars, Nestlé, PepsiCo., Unilever, Estrella-Maarud, Intersnack, Lorenz Snack-World, Procter & Gamble, The Chips Group, Unichips, San Carlo in Zweifel Pomy-Chip), tako imenovane EU skupina zaveze, je pristopila k enotnemu sporazumu, ki jih bo od januarja prihodnje leto dalje zavezal k spremembi komuniciranja na korporativnih spletnih straneh z otroki, mlajšimi od 12 let.

EU skupina zaveze (EU pledge group) se je v letu 2007 zavezala k oglaševanju samo izdelkov, ki spadajo v kategorijo »bolje zate« (angl. »better for you«) ter da njene članice ne bodo oglaševale v programih za otroke na televiziji, v tiskanih medijih in na spletnih straneh tretjih oseb. Z letošnjim podpisom pa so se članice skupine zavezale, da bo tudi komuniciranje na njihovih spletnih straneh od januarja spoštovalo enako zavezo. S pristopom McDonald'sa se je pokritost EU skupine zaveze povečala na več kot 80 odstotkov vseh prehrambnih podjetij na evropskem trgu.

Podpisnice sporazuma so se tudi zavezale, da ne bodo oglaševale izdelkov hrane in pijače v osnovnih šolah, razen v izobraževalne namene, če je to posebej zahtevano ali dogovorjeno z vodstvi šol.

Neodvisno podjetje za raziskave BDRC Continental je v raziskavi, narejeni na reprezentativnem vzorcu 400 šol v Nemčiji, Španiji, na Poljskem in Irskem, ugotovilo, da so v 98 odstotkih oglaševalci spoštovali svojo zavezo. V primerjavi podatkov podjetja za raziskave Accenture Media Management iz 2005 in 2011 je opaziti, da so danes evropski otroci v kar 79
odstotkih primerov manj izpostavljeni oglasom za prehrano, ki ne upoštevajo kriterijev prehrambnih izdelkov kategorije »bolje zate« v programih za otroke ter v 29 odstotkih manj izpostavljeni tovrstnemu oglaševanju glede na vse programe. Rezultati temeljijo na pregledu 753.299 oglasov v Franciji, Romuniji, Sloveniji, na Irskem, Nizozemskem in Poljskem v letu 2011. Podatki raziskav kažejo, da se korporacije prostovoljno odrekajo oglaševanju ali oglašujejo zgolj izdelke iz
kategorije »bolje zate« v programih za otroke ter da so otroci v mnogo manjši meri izpostavljeni oglaševanju prehrambnih izdelkov glede na vse programe.

Stephan Loerke, direktor Svetovnega združenja oglaševalcev je ob tem izjavil: »Zaveza o načinu oglaševanja na spletnih straneh je prva tovrstna na svetu. Glede na to, da nimamo podatkov o občinstvu za spletna mesta korporacij, kot jih imamo za televizijo, smo morali na novo izumiti metodologijo meritve, da bi lahko ocenili, ali podjetja spoštujejo svojo zavezo. To smo naredili zato, ker smo želimo pomagati ohraniti okolje, ki podpira, namesto da ovira, zdrav način življenja.«

EU skupino zaveze podpira Svetovno združenje oglaševalcev, katerega članica je tudi Slovenska oglaševalska zbornica, in predstavlja skupno zavezo industrije Skupini na visoki ravni za prehrano in telesno dejavnost Evropske komisije, ustanovljeni v 2005.