Poslovneži iščejo poti do sosednjih trgov

Možnosti sodelovanja med sosedami so na področjih turizma, pohištvene, kovinsko predelovalne in prehranske industrije.

Objavljeno
05. junij 2012 21.52
Katja Željan, Nova Gorica
Katja Željan, Nova Gorica
Nova Gorica – »Vsi delujemo na enotnem evropskem trgu, kljub temu pa se podjetja med seboj še premalo poznajo. To je priložnost za poglobitev stikov,« je poudaril Samo Hribar Milič, direktor GZS, na srečanju okrog sto avstrijskih, italijanskih, hrvaških in slovenskih podjetij, ki so ga pripravili v sodelovanju z zbornicami mreže New Alpe Adria.

»Italija in Avstrija sta za Slovenijo pomembna trga, saj sta druga oziroma tretja največja zunanjetrgovinska partnerica naše države. Poleg tega vse več slovenskih mikro in malih podjetij posluje z Italijo, predvsem z območjem ob meji, podobno velja za Avstrijo,« je še dejal. Tudi severna Primorska po besedah Mirjam Božič, direktorice tukajšnje območne Gospodarske zbornice, veliko sodeluje z Italijo, Avstrijo in Hrvaško. »Italija je za regijo že vrsto let najpomembnejša izvozna in uvozna partnerica. Avstrija je po uvozu na tretjem in po izvozu na desetem mestu, Hrvaška pa zaseda peto oziroma šesto mesto po izvozu in uvozu. V tej blagovni menjavi je največ povpraševanja po elektrokomponentah, to so tudi glavni izvozniki, zadnje čase se povečuje delež izvoza kovinskopredelovalne pa tudi živilskopredelovalne industrije.«

Na poslovni konferenci je bilo sicer največ Slovencev. Tudi podjetja, ki so doslej tržila le doma, čedalje pogosteje iščejo partnerje v sosednjih državah. »Takšna srečanja so vedno dobrodošla priložnost, da mimo običajnih poti spoznamo nove poslovne partnerje. Včasih nam uspe, drugič ne. Pomembno pa je biti zraven in se pozanimati, kaj drugi ponujajo. Seveda tudi sami iščemo posel,« priznava Iztok Bizjak, direktor pohištvenega podjetja Gonzaga, ki ima 45 zaposlenih in največ sodeluje prav z Italijani. Družba kljub krizi posluje pozitivno. »Veliko se ukvarjamo z razvojem. V okviru razvojnega centra slovenske pohištvene industrije imamo zelo ambiciozne načrte, ta petek pa bomo projekt predstavili v Ljubljani v navzočnosti gospodarskega ministra Žerjava,« pravi. V Gonzagi se ukvarjajo z opremo javnih objektov, kjer so po Bizjakovih besedah zelo pomembne fleksibilnost, izdelava izdelkov po meri in prilagodljivost. »V tem je Gonzaga izjemno močna, zato je več kot polovica naših izdelkov naročniških. Lani smo končali z enako realizacijo kot leto poprej, ta številka pa se zadnjih nekaj let giblje okrog pet milijonov evrov.«

Poleg pohištvene so na poslovni konferenci svoje priložnosti iskale še kovinskopredelovalna in prehranska industrija ter turizem. Novogoriška občina je k organizaciji srečanja pristopila zato, ker želi mesto promovirati kot mesto poslovnih srečanj, je pojasnila vodja službe za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem na mestni občini Tatjana Gregorčič. Oktobra se v Novi Gorici tako že napoveduje investicijska konferenca, ki bo namenjena predvsem visokotehnološkim podjetjem.