Pri spletnih nakupih se ne splača prenagliti

Na nekem portalu smo naleteli na ceno, ki je po oglaševanem visokem znižanju bila skoraj enaka ceni na drugem portalu.

Objavljeno
22. junij 2012 13.17
Je. G., Delo.si
Je. G., Delo.si

Oglasi, ki v zameno za nakup kupona ponujajo visoke popuste, so lahko zavajajoči, saj se najdejo enaki izdelki na drugih portalih po redni ceni.

Na spletnem portalu topqpon smo naleteli na ponudbo, za katero ob plačilu 1,9 evra dobiš izdelek s 67-odstotnim popustim za 9,9 evra (in ne po prvotni ceni, ki je znašala 30 evra). Seštevek bona in cene s popustom da končno ceno 11,8 evra. Enak izdelek smo kasneje zasledili tudi na portalu 123shop, kjer je redna cena 12 evrov.

ZPS: Preverite druge ponudnike

Na Zvezi potrošnikov Slovenije nam je Mateja Videčnik povedala nekaj nasvetov, ki jih je vredno upoštevati pri spletnih nakupih: dobro je preveriti čim več ponudnikov, da bi našli čim bolj ugodno ceno, odsvetuje tudi kupovanje kuponov na zalogo, saj le-teh potrošnikom ne uspe v veljavnem času porabiti, ob nakupu pa je smiselno preveriti tudi pogoje nakupa in kaj vse je všteto v ceno. 

Kot so ugotovili pri raziskavi spletnih nakupov na ZPS (članek je bil objavljen v januarski številki VIP) se lahko cene na različnih spletnih straneh zelo različne. Sami so našli prostoročno napravo za telefoniranje Pama, ki so jo pri nas oglaševali za 39,99 evrov, na neki tuji spletni strani za 29 evrov.

Dodala je, da so dobili nekaj pritožb potrošnikov zaradi spletnih nakupov, ki so bili razočarani, ko so ugotovili, da cena, ki so jo plačali za nek izdelek ali storitev, ne vključuje celotne ponudbe, zato so morali doplačevati.

Ob tem Videčnikova dodaja, da je previdnost nujna, ko gre za, denimo, turistične aranžmaje, nego obraza ali druge kozmetične storitve, ki včasih ne ponujajo celotnega tretmaja, ampak samo del (tako pri geliranju nohtov marsikje ni všteta cena odstranjevanja umetnih nohtov). Prav tako je omenila netočne podatke o višini popusta − ponekod ponujajo možnost, da si za bon v vrednosti na primer 2 evra zagotoviš 50-odstotni popust na določen izdelek. Toda gre za manjši popust, saj 2 evra nista všteta v izračun.

Na ZPS ugotavljajo, da je spletna prodaja, ki ponuja popuste, bone z odštevanjem časa veljavnosti, ponudbe 2 za 1 itd. zelo priljubljena in da veliko ljudi ponudbe pregleduje že zjutraj ob preverjanju elektronske pošte. »Gre za neke vrste psihološko igro, da boš kot kupec nekoga prehitel, če boš čim prej nekaj kupil,» pravi Videčnikova in dodaja, da lahko potrošniki na ta način veliko krat prihranijo, da pa se pri določenih nakupih ni dobro prenagliti.