Rusko tržišče velik potencial za Slovenijo

Samo Hribar Milič: »Slovenski izvoz se bo letos okrepil za deset odstotkov.«

Objavljeno
18. november 2011 11.50
Posodobljeno
18. november 2011 12.07
Zastoji na Obrežju
Pi. K., Delo.si
Pi. K., Delo.si
Ljubljana - V Ljubljani danes poteka mednarodna konferenca z naslovom EU in Rusija: priložnosti za sodelovanje in partnerstvo, ki se je udeležuje približno 70 podjetnikov in predstavnikov različnih institucij. Strinjali so se, da predstavlja rusko tržišče velik potencial tudi za Slovenijo, ki je zaradi svoje velikosti še toliko bolj odvisna od izvoza, poroča Slovenska tiskovna agencija.

»Rusija je veliko tržišče, na katerega polaga slovensko gospodarstvo veliko upov,« je dejal predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Samo Hribar Milič. Ker je Slovenija za slovenske gospodarstvenike premajhen trg, je izvoz pomembno gibalo našega razvoja. Podatki kažejo, da se bo tudi letos okrepil za več kot 10 odstotkov in če bo šlo tako naprej, bomo v izvozu letos dosegli takšne rezultate kot leta 2008, je pojasnil Hribar Milič. Izrazil je tudi prepričanje, da se bo sodelovanje z Rusijo v prihodnje krepilo.

Blagovna menjava med Slovenijo in Rusijo je leta 2010 dosegla 837,98 milijona evrov, kar je dobrih 15 odstotkov več kot leta 2009. V menjavi med državama sicer prevladuje slovenski izvoz, ki je lani dosegel 534,47 milijona evrov.

Pomembni partnerici sta tudi EU in Rusija. V teku so pogajanja o novem sporazumu o partnerstvu in sodelovanju med stranema, dolgoročni cilj pa je sprejem prostotrgovinskega sporazuma. Predsednik Evro-atlantskega sveta Slovenije Anton Bebler je prepričan, da bo vstop Rusije v WTO olajšal sodelovanje med EU in največjo državo na svetu.

Udeleženci so v prvem delu konference govorili o težavah ter pravnih, administrativnih in drugih ovirah v gospodarskem sodelovanju med EU in Rusijo, med drugim o postopkih carinjenja blaga, certificiranju izdelkov za ruski trg in postopkih izdajanja viz. Veliko pozornosti so namenili tudi vprašanju intelektualne lastnine.

Strokovnjak na področju intelektualne lastnine Bojan Pretnar je podjetja opozoril, naj pri vstopu na ruski trg ne spregledajo tega vidika. Rusija po podatkih iz avgusta 2010 sicer beleži najhitrejšo rast novih prijav blagovnih znamk, povprečna rast med letoma 2004 in do 2009 pa je znašala 46 odstotkov.