Slovenci bodo skrbeli, da na olimpijadi ne bo mrka

Slovenski Mides ima posel na olimpijadi, Trimovi izdelki na letališčih, Adria Mobil izvaža avtodome in prikolice.

Objavljeno
26. julij 2012 22.16
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljubljana – Športniki z vsega sveta se bodo že ob prvem stiku z olimpijskim Londonom srečali tudi s slovenskimi izdelki, saj so na letališčih Heathrow in Gatwick vgrajeni Trimovi proizvodi. Slovensko podjetje Mides International pa bo skrbelo za neprekinjeno napajanje vse informacijske opreme, ozvočenja, razsvetljave ... na olimpijskih prizoriščih.

Mides International je namreč že 16 let pomemben poslovni partner največjega proizvajalca elektronske opreme na svetu – ameriške transnacionalke General Electrics (GE). In zaradi profesionalnosti in zanesljivosti je GE Midesove strokovnjake izbral v ekipo, ki bo na olimpijskih igrah skrbela za neprekinjen dotok električne energije.

V Londonu bo za potrebe olimpijade nameščenih več kot 3500 naprav za neprekinjeno napajanje, ki bodo podpirale vso informacijsko opremo (računalnike novinarjev, reporterske kabine, monitorje), ozvočenje, razsvetljavo in drugo. »Mi bomo zagotavljali, da se ne bi uresničil črni scenarij – električni mrk, ki bi povzročil prekinitev prenosov, rezultati ne bi bili zabeleženi; računalniški sistemi za ponovni zagon potrebujejo vsaj pet do deset minut,« vlogo Midesa pojasnjuje vodja njegove servisne ekipe Tomaž Štupar, ki bo hkrati vodil odpravo.

Midesova strokovnjaka bosta v Londonu del ekipe, ki bo skrbela, da ne bo nastal mrk v olimpijskem parku in novinarskem središču, kjer so postavljene najmočnejše naprave za neprekinjeno električno napajanje. Tretji Midesov strokovnjak pa bo imel podobno nalogo na paraolimpijskih igrah v Portlandu, ko se bodo pomerili jadralci. GE je povabil Mides k sodelovanju na olimpijadi zaradi zelo visoke izobraženosti kadrov in doseganja zelo dobrih rezultatov, pravi Štupar.

Sicer pa so v Britaniji uveljavljena tudi nekatera druga naša podjetja. Trimo je, denimo, uradni partner McLarnovega tehnološkega centra. Proizvodni center, v katerem izdelujejo McLarnov najnovejši visoko zmogljivi športni avtomobil MP4-12C, je namreč Trimo odel v svoj inovativni modularni fasadni sistem Qbiss One; prekriva 32.000 kvadratnih metrov zunanje in notranje fasade.

Trimovi fasadni sistemi

Sicer pa je Trimo leta 2001 odprl tudi svoje podjetje v Veliki Britaniji (Trimo UK Ltd), v katerem je zdaj zaposlenih osem ljudi. Tržijo Trimove celovite rešitve, s posebnim poudarkom na novih proizvodih in sistemih fasadnega ovoja; mimogrede, prek podružnice v Dubaju jih tržijo tudi na Srednjem Vzhodu in v Severni Afriki. In, kot pravi finančni direktor v družbi Trimo UK Jure Gošte, je tudi pomemben partner prodaje Trimovih proizvodov prek globalnih inženiring podjetij za posebne projekte naftne industrije po vsem svetu.

Trimo na britanskem trgu uresniči desetino izvoza. Posledice krize je na tem trgu najbolj občutil v letih 2008 in 2009, v zadnjih dveh letih se jim je prodaja izboljšala; in sicer predvsem zato, ker so kupcem ponudili najnovejše fasadne proizvode iz družine Qbiss. »Prodajne aktivnosti zelo pospešujemo, zato smo pred kratkim zaposlili tudi dodatne prodajalce. Navzoči smo pri gradnji in obnovi letališč Heathrow in Gatwick, šol in športnih centrov, industrijskih in distribucijskih objektov ter še nekaterih drugih. Na leto uresničimo približno 80 projektov oziroma naročil,« prave Jure Gošte.

Svoje podjetje na Otoku ima tudi Adria Mobil. Gre za odvisno družbo Adria Concessionaires, katere glavna dejavnost je prodaja Adrijinih izdelkov – počitniških prikolic in avtodomov lastne blagovne znamke. Sicer pa so tam navzoči že štiri desetletja, saj je Velika Britanija največji evropski trg počitniških prikolic.

Proizvajalce velikost trga sicer privlači, vendar naletijo tudi na ovire. Gre, denimo za specifične homologacijske zahteve in tudi za poseben »otoški« dizajn produktov. In Adria Mobil je bila med prvimi proizvajalci s celine, ki so odgovorili na te posebnosti in pridobili certifikat skladnosti za prodajo počitniških vozil na britanskem trgu. Slaba stran poslov na britanskem trgu je tudi valutno tveganje in Adria Mobil je eden redkih celinskih proizvajalcev, ki to tveganje uspešno obvladuje in kupcem ves čas zagotavlja dostopnost novih proizvodov ter poprodajno podporo. Lani je Adria Mobil na britanski trg izvozila za približno deset milijonov evrov, tako da ima v njenih skupnih prihodkih od prodaje Velika Britanija šestodstotni delež.

Bisolove sončne celice

Bisol
je na britanskem trgu navzoč s svojimi fotonapetostnimi moduli, nosilnimi konstrukcijami in kompleti za hitro montažo sončnih elektrarn. Spomladi lani so tam odprli prodajno predstavništvo, število naročil kupcev se povečuje z zmerno dinamiko, izjemen pa je bil lanski november, ko se je povečala za kar 300 odstotkov.

Pred kratkim so s podjetjem Solarcentury podpisali pogodbo za dobavo 2,5 megavata fotonapetostnih modulov za integrirane sončne elektrarne. Solarcentury je vodilni izvajalec sončnih elektrarn na ključ in ponudnik solarnih rešitev v Britaniji, najboljše reference pa si je pridobil z izvedbo največjega solarnega mostu na svetu The Blackfriars Solar Bridge in projekta Wadebridge (prvo britansko mesto, ki vse svoje potrebe po elektriki v celoti zadovoljuje s sončno energijo).

Podjetje Riko pa je na trgu Velike Britanije navzoče od leta 2005, ko je v Londonu odprlo predstavništvo. To uspešno uveljavlja blagovno znamko Riko, ki je na področju prefabricirane gradnje vse bolj prepoznavna; in sicer s promoviranjem in prodajo lesenih modularnih hiš, ki jih izdelujejo v Ribnici. Gre za tehnološko zelo zahtevne objekte, ki so hkrati ekološki. Pogosto so to tako imenovane pasivne hiše ali pa vsaj energijsko zelo učinkovite, zgrajene iz ekološko neoporečnih gradnikov.

Na Otoku so navzoči z leseno gradnjo – gradijo stanovanjske hiše in celotna naselja ter tudi javne objekte iz lesa. V Riku pravijo, da sodelujejo s prestižnimi investitorji, kot so, denimo, Wellcome Trust, Yoo, Tesco, Kensington & Chelsea Borough ter s številnimi individualnimi investitorji; njihovi kupci so bolj ekološko ozaveščeni, pripravljeni so v začetni fazi več investirati v hišo in ta vložek se jim čez čas vrne zaradi nižjih obratovalnih stroškov.

Sicer pa se Riko zdaj pogaja o postavitvi prve hiše iz družine Dears na Otoku in, kot pravijo, se jim obetajo novi projekti na področju ekskluzivnih lesenih hiš. Upajo, da bodo gradili tudi Eco Center v Holland Parku v središču Londona; mimogrede, Eco Center bo v enem od najprepoznavnejših londonskih parkov in bo namenjen ozaveščanju javnosti o ekološki gradnji in gospodarnem ravnanju z energijo. Investitor je Kensington & Chelsea Boroug.