Za uveljavljanje garancije račun ni potreben

Računalnik, ki ste ga kupili, ne deluje optimalno, je še v garanciji in bi ga želeli popraviti, a ste račun izgubili ...

Objavljeno
09. avgust 2012 15.30
ZPS
ZPS
Na ZPS se pogosto obrnejo potrošniki z vprašanji, kako uveljaviti garancijo, ker so račun bodisi izgubili, založili. Tako se npr. na ZPS obrnila potrošnica, ki je pred letom dni kupila nov računalnik, pred nedavnim pa je opazila težave pri delovanju. Računalnik je še v garanciji, zato ga je nameravala odnesti v popravilo, vendar pa ni našla računa. Zanimalo jo je, ali lahko uveljavlja garancijo brez računa.

Na ZPS so ji pojasnili, da zakon za uveljavljanje garancije ne predpisuje, da bi moral potrošnik ob reklamaciji predložiti tudi račun. Zadostuje izpolnjen garancijski list, iz katerega je razviden datum nakupa, kdo je bil prodajalec, naveden mora biti pooblaščeni servis, obseg garancije in trajanje garancijske dobe. Garancijsko zahtevo lahko potrošniki uveljavljajo neposredno pri pooblaščenem servisu, pri proizvajalcu, ali pa pri prodajalcu.
To pomeni, da se potrošnik lahko sam odloči, h kateri od omenjenih pravnih oseb bo odnesel računalnik v popravilo. Izjema velja le v primeru, ko je garancijo za izdelek dal samo prodajalec. Potem lahko uveljavljamo zahtevek le pri njemu in samo takrat bi morali tudi dokazovati, da smo izdelek kupili prav v določeni trgovini.

Račun pa ni edino sredstvo, s katerim lahko izkažemo, kje in kdaj je bil izdelek kupljen, saj to lahko storimo tudi s kakšnim drugim dokazilom, npr. s potrdilom, ki ga dobimo pri plačilu s kartico (bančni slip iz POS-terminala), z bančnim izpiskom, ki ga dobimo od banke po pošti ali ga natisnemo (če poslujemo prek elektronske banke) itd.