Nacionalna turistična organizacija spet zaživela

V. d. direktorice Maja Pak napoveduje usmeritev predvsem v vsebinsko digitalno trženje

Objavljeno
31. julij 2015 18.20
SLOVENIJA,LJUBLJANA,18.01.2012.TK NA SLIKI MAG.MAJA PAK DIREKTORICA SLOVENSKE TURISTICNE ORGANIZACIJE.FOTO LJUBO VUKELIČ/DELO.
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Sredi glavne poletne turistične sezone, ki je po objavljenih fizičnih statističnih kazalnikih kar uspešna, je spet zaživela nacionalna turistična organizacija – STO. Nov začetek veseli tudi začasno direktorico, Majo Pak, saj je slovenski turizem po natanko dvajsetih letih od ustanovitve spet dobil samostojno organizacijo.

Za v. d. direktorico STO, ki je uradno poimenovana Javna agencija RS za trženje in promocijo turizma, je Majo Pak sredi julija imenovala vlada, in sicer za čas do imenovanja direktorja. Razpis bo objavljen v šestih mesecih, odgovor na vprašanje, ali se bo prijavila na razpis, pa se zdi Maji Pak trenutno prenagljen. Dosedanji vodja sektorja turizma v Spiritu Karmen Novarlič ostaja v STO.

Maja Pak seveda ni novinka – v kadrovsko razburkanih letih je bila generalna sekretarka STO, do zlitja treh agencij v Spirit pred tremi leti pa tudi direktorica STO. Sama pojasnjuje, da je bila v zadnjih mesecih intenzivno vključena v priprave za ponovno osamosvojitev STO. Prepričana je, da bodo s podporo tako ministrstva kot turističnega gospodarstva čim hitreje nadomestili zamujeno pri inovativnem in učinkovitem trženju Slovenije kot turistične destinacije.

Kaj se je spremenilo v slovenskem turizmu v treh letih, ko niste bili direktorica?

V trženju je bila, žal, ključna ne dovolj premišljena združitev treh agencij v eno, ki ni prinesla pričakovanih sinergijskih učinkov, nujne spremembe pri razvoju in trženju turizma pa niso bile narejeni. Turistično gospodarstvo je izrazilo jasno zahtevo po ponovni osamosvojitvi STO. Pokazalo se je, da Slovenija za uspešno trženje turizma potrebuje samostojno nacionalno turistično organizacijo. Narava dela nacionalne turistične organizacije zahteva veliko fleksibilnost in učinkovitost, kar pa zaradi vpetosti v obliki enega od treh sektorjev oziroma stebrov v javno agencijo Spirit Slovenija ni bilo omogočeno.

Kakšno je trenutno stanje v slovenskem turizmu?

Premajhna prilagodljivost in gospodarske razmere, ki so otežile poslovanje podjetij v panogi ter po drugi strani vse večja konkurenca, je vplivalo tudi na rezultate. Število nočitev turistov je ostalo na približno isti ravni, v panogi so se znižali prihodki iz poslovanja. Konkurenca zahteva od nas vse hitrejše, vse bolj inovativno in vse bolj fleksibilno prilagajanje naših aktivnostih. In prav to je bilo v zadnjih dveh letih in pol precej okrnjeno.

Minister za gospodarstvo prihaja iz turizma!

Minister Zdravko Počivalšek je ob svojem prihodu pomembno pripomogel k realizaciji evropskega projekta krepitve prepoznavnosti Slovenije kot turistične destinacije kot ene ključnih prednostnih nalog letošnjega leta. Pod vodstvom novega v. d. direktorja Spirit Slovenija Gorazda Miheliča pa smo izvajanje aktivnost v tem projektu zasnovali kot prioritetno nalogo za letos. Na podlagi tega letos na ključnih trgih izvajamo najbolj intenzivno promocijsko akcijo v zgodovini slovenskega turizma do zdaj.

Sedež STO bo še naprej v zgradbi Gospodarske zbornice Slovenije. Kakšne pa bodo vsebinske spremembe?

V pripravi je reorganizacija STO v skladu s sodobnimi trendi, kjer bomo veliko pozornost posvetili vsebinskemu digitalnemu marketingu, ki je bil v zadnjih letih zapostavljen. Naslednje področje je komuniciranje s poslovnimi javnostmi, kjer bomo na oddaljenih trgih iskali priložnosti hitro rastočih trgov v povezavi z drugimi državami. Tretje pomembno področje so tržne raziskave in razvoj, s katerim hočemo pridobiti podatke za odločanje in usmerjati razvoj trajnostnega turizma in inovativnih produktov z višjo dodano vrednostjo, ki bodo uresničevali obljubo znamke slovenskega turizma »I Feel Slovenia« in delovanje v skladu s sloganom »Green.Active.Healthy«.