Prvi pomol ima trenutno spet zeleno luč

Luka Koper :Razvoj odvisen predvsem od dodatnega tira in dovolj delovne sile
Fotografija: Prvi pomol čaka na podaljšanje. Foto Jure Eržen/delo
Odpri galerijo
Prvi pomol čaka na podaljšanje. Foto Jure Eržen/delo

Koper – Agencija RS za okolje je v manj kot mesecu dni od prejema sodbe upravnega sodišča v ponovnem postopku dopolnila okoljevarstveno soglasje (OVS), ki omogoča pridobitev gradbenega dovoljenja za podaljšanje prvega (kontejnerskega) pomola Luke Koper. »Če ne bo ponovnih pritožb, bi prihodnje leto lahko začeli dela za daljši pomol, ki bi omogočil večji pretovor kontejnerjev,« je odgovoril prvi mož Luke Dimitrij Zadel.
Boris Šuligoj
Oviranje priprav na podaljševanje kontejnerskega terminala traja že približno tri leta. Po lani izdanem OVS se je MO Koper dvakrat pritožila, in upravno sodišče je pred natanko mesecem dni poslalo sodbo, s katero je ugodilo občini Koper. Arso pa je v ponovnem postopku odločil 14. junija. »Arso je zdaj konkretneje določil pogoje za izvedbo nameravanega posega in to zapisal že v izreku, ki je zdaj skladen z obrazložitvijo OVS. V skladu s sodbo je OVS dopolnil pogoje glede ocenjevanja hrupa, tako v fazi gradnje kot v fazi obratovanja večjega terminala. Podrobneje je določil čas in način pilotiranja med gradnjo in v izreku določil, da morajo tako pri izvedbi del kot pri nameravanem posegu upoštevati vse ukrepe, ki so določeni v poročilu o vplivih na okolje,« so pojasnili na Arsu.
Dimitrij Zadel je s hitro dopolnjenim OVS zadovoljen, ni pa hotel natančneje povedati, kako daleč je uprava Luke v pogajanjih z županom Borisom Popovičem. V županovem kabinetu so nam odgovorili, da so na občini seznanjeni z novim soglasjem za daljši pomol, vendar ga še preučujejo. Občina ima 15 dni časa za pritožbo.

Koliko sta bližje dogovoru?

Neuradno vemo, da ima župan vsaj štiri zahteve do Luke Koper: umik pritožbe na višje zaračunano nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in na višji komunalni prispevek za posege na območju pristanišča, postopen umik tovornega prometa z območja potniškega terminala, poravnavo dolga za nogometni klub Koper in oblikovanje sklada, ki bi ublažil negativne vplive pristanišča na življenje prebivalcev v mestu. Ni še jasno, ali bi občina res odstopila od pritožbe na podaljšanje pomola v primeru izpolnitve vseh pogojev. V Luki Koper se postopoma že pripravljajo na pripravo nove strategije, ki bo predvidela nekatere nove razvojne poteze pristanišča. Zdaj ugotavljajo, da podaljšanje prvega pomola nima smisla, preden ne začnejo graditi drugega tira, saj so že sedanje zmogljivosti pristanišča prevelike za samo en tir. En sam tir in pomanjkanje delovne sile trenutno najbolj zaustavljata predviden razvoj pristanišča.
Prihodnji petek bo skupščina Luke Koper, na kateri so na dnevni red uvrstili nasprotni predlog SDH, ki zahteva 2,56 milijona evrov višjo delitev bilančnega dobička za dividende. Prav tako bodo odločali o tem, da bi s posebno revizijo odločali, ali je smiselno nadaljevati sodne postopke proti Časarjevi upravi in tedanjemu nadzornemu svetu.

Komentarji: