Je modri kupec tudi resen?

Laščane zanima usoda Mercatorja, saj preko njegovih polic prodajo 40 odstotkov svoje proizvodnje.

Objavljeno
18. julij 2013 20.45
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo

Ljubljana - Saga o prodaji mariborskega Večera se nadaljuje. V Pivovarni Laško v kratkem pričakujejo odgovor potencialnega kupca, ali je svoj interes za Večer pripravljen podkrepiti tudi z nezavezujočo ponudbo, je po današnji seji povedal predsednik NS pivovarne Laško Vladimir Malenkovič.

Uprava Pivovarne Laško je danes seznanila nadzornike s potekom prodaje mariborskega Večera. Povedala jim je, da interesent za nakup obstaja, zdaj pa v Laškem pričakujejo še ključni podatek - ali je kupec resen.

Še drugače; kupec naj bi povedal, ali je pripravljen pristopiti k aktivnostim za nakup Večera ali ne. Kdo se zanima za Večer in ali prihaja iz časopisne dejavnosti Vladimir Malenkovič ni želel razkriti. Poudaril je le, da odgovor modrega kupca - kot ga z delovnim imenom imenujejo v Laškem - pričakujejo v kratkem.

Preštevajo pluse in minuse prodaje Mercatorja

Do vnovičnega poskusa prodaje Večera (kar nekaj jih je že padlo v vodo) tudi tokrat prihaja v času, ko se Laščani zbankami upnicami pogajajo o reprogramu milijonskih posojil. Časa ni več veliko, saj je Laško dobilo odpustek bank le do konca septembra, takrat pa v odplačilo znova zapade večina od približno 350 milijonov evrov dolga skupine Laško do bank.

V Laškem veliko pozornosti namenjajo tudi aktualni odprodaji Mercatorja Agrokorju, še zlasti dvema postopkoma, ki bosta ključna za izpeljavo posla Agrokor-Mercator. Prvi je dogovor Mercatorja z bankami upnicami o reprogramu posojil, drugi pa iskanje soglasij varuhov konkurence na ključnih trgih, na katerih bi se povezala trgovca.

Za Laško so police najboljšega soseda namreč najpomembnejši prodajni kanal, saj prek njega proda kar 40 odstotkov svoje proizvodnje. Od razpleta obeh postopkov pa bo odvisna tudi finančna konstrukcija Agrokorjevega prevzema Mercatorja. Partnerje Agrokorja pri financiranju nakupa Mercatorja (EBRD, sklada Blackstone in One Equity Partner) seveda zelo zanima, ali bo Agrokor dobil soglasje regulatorjev, predvsem pa ali bo zadolženi Mercator v prihodnjih letih sposoben odplačevati svoja posojila oziroma obveznosti do bank in dobaviteljev. To zanima tudi Laško kot enega pomembnejših dobaviteljev Mercatorja.

Medtem ko se je deveti poskus prodaje Mercatorja že preselil k regulatorjem, pa Laščani še razčiščujejo zaplete, povezane s prodajami, ki so padle v vodo. Nadzorniki so se danes seznanili tudi s tožbo pivovarne proti državi in nekdanjemu direktorju Urada za varstvo konkurence, ker jim je ta aprila 2011 preprečil prodajo Mercatorja Agrokorju po ceni 221 evrov za delnico.

Nadzorniki pivovarne so se seznanili tudi s poslovanjem skupine v prvih petih mesecih. Družbe pijačarskega dela skupine so v tem obdobju ustvarile 75,7 milijonov evrov prihodkov in 11,4 milijonov evrov čistega dobička iz poslovanja in 17 milijonov evrov ebidta. Matična družba pivovarna Laško pa je v tem obdobju ustvarila 33,7 milijonov evrov prihodkov in 4,5 milijonov evrov dobička iz poslovanja in 6,5 mio evrov ebidta.

"Ocenjujemo, da so rezultati poslovanja spodbudni," je po seji poudaril Malenkovič. Medtem, ko je prodaja na domačem trgu glede na enako obdobje lani količinsko nekoliko padla, je skupina na tujih trgih prodala za skoraj 14 odstotkov več kot v prvih petih mesecih lani. Za približno 5 odstotkov je bila višja tudi dosežena prodaja, višji je bil tudi dobiček, je še poudaril Malenkovič.