Mesta za bolj zdrav promet

V francoskem Brestu poteka 11. konferenca Civitasa. Mesto se ponaša z novo progo mestne železnice.

Objavljeno
01. oktober 2013 18.53
Brest
Borut Tavčar, gospodarstvo
Borut Tavčar, gospodarstvo

Brest - Francosko pristaniško mesto, ki je gostitelj letne konference programa Civitas, je z uvedbo 14 kilometrov dolge proge mestne železnice oziroma tramvaja odprlo veliko območje za pešce in kolesarje. Tu bodo predstavniki mest od Velike Britanije do Jordanije izmenjevali izkušnje trajnostne mobilnosti.

V Brestu je bilo vedno tudi vojaško pristanišče, med drugo svetovno vojno je bilo zatočišče nemških podmornic in zato ob koncu vojne zbombardirano. Po vojni so ga na novo zgradili in pri tem naredili široke avenije skozi mesto. »Na srečo, tam smo zdaj lahko speljali mestno železnico,« pravijo v mestu. Na vsakem koncu železnice so parkirišča P+R in čeprav je začela delovati šele lani, železnico že uporablja 30 odstotkov prebivalcev (od 400.000, kolikor jih živi v Brestu z malo širšo okolico).

Na vseh drugih progah vozijo mestni avtobusi. Ura javnega prevoza z avtobusom in tramvajem stane 1,40 evra, dosegljive pa so vse pomembne točke, tudi letališče. Kot pravijo v mestu, je bilo po drugi svetovni vojni pomembno imeti avto, danes pa tako družbene kot okoljske in gospodarske cilje bolje dosega trajnostna mobilnost. V to kategorijo sodi tudi kolesarjenje. V mestu imajo službo za kolesarstvo, ta pa skuša v vse prometne projekte vključiti tudi kolesa.
Preureditev mestnega središča v peš cono s tramvajem je namreč velik gospodarski podvig, ki pomeni tudi veliko delovnih mest. Po Brestu vozijo tramvaji, ki jih je proizvedel francoski Alstom.

Za gostitelja konference Civitas je bil Brest izbran prav zato, ker »predstavlja popoln primer uvajanja praktičnih rešitev, ki jih lahko mesta sprejmejo za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida in izboljšanje prometnega sistema«.