Pogonski sklopi, polnilne postaje, akumulatorji in še kaj

Slovenski avtomobilski grozd je tujim partnerjem v projetku ELMOs predstavil zmožnosti na področju električne mobilnosti.

Objavljeno
05. april 2013 21.22
press_polnilna postaja
Željko Purgar, Gospodarstvo
Željko Purgar, Gospodarstvo
Projekt ELMOs v okviru sedmega evropskega razvojnega projekta združuje različne partnerje, ki razvijajo rešitve električne mobilnosti za mesta in regije. Napredek so »pregledali« prejšnji teden na sestanku v Ljubljani.

V projekt so vključene različne organizacije, od mestnih in regijskih oblasti do avtomobilske industrije, v okviru katere v projektu sodelujejo Michelin, Peugeot in Johnson Controls. V organizaciji Cars v Stuttgartu pa imata vidno vlogo Daimler in Porsche.

V projektu so končali prvo fazo delovanja, v kateri so pregledali stanje in se pripravili na drugo fazo, v kateri bodo učinkoviteje izmenjali izkušnje in kompetence na področju priprave pravih rešitev za vzpostavitev elektromobilnosti v mestih in regijah. V okviru tega je Slovenski avtomobilski grozd ACS omogočil tudi predstavitev slovenskih podjetij in institucij, ki se postavljajo s prodornimi rešitvami na področju električne mobilnosti.

Prva se je predstavila šempetrska Letrika, ki je lani dosegla prihodek 184,6 milijona evrov, celotna skupina Letrika Group pa 242 milijonov evrov. Družba, katere prodaja izdelkov v Sloveniji predstavlja le 0,5 odstotka dohodka, je seveda povsem naravnana na poslovanje v globalnem merilu. Ob tem, da ustvari 50 odstotkov prihodkov v Evropi, je še posebno umerjena na nove trge avtomobilske industrije. Tako v kitajskem mestu Suzhou že uspešno deluje tovarna Letrike z 210 zaposlenimi, ki na letni ravni ustvarja 23 milijonov evrov prihodkov. Tovarna ima strateški pomen, saj z njo Letrika zagotavlja podporo partnerjem, ki širijo svoje delovanje na Kitajskem. Seveda je tujim udeležencem projekta ELMOs kot eno največjih referenc slovenske industrije na področju električne mobilnosti Letrika predstavila tudi svoj pogonski motor za renault twizy.

Etrel se je predstavil s projekti nadgradnje različnih informacijskih sistemov in spletnih aplikacij, s katerimi je vodilni slovenski ponudnik in proizvajalec polnilnih postaj za električna vozila in sistemov za upravljanje električne infrastrukture.

Med slovenska podjetja, ki v velikem obsegu poslujejo z avtomobilsko industrijo in zadnje čase izdelujejo tudi elemente, povezane z električno mobilnostjo, spada tudi Emo Orodjarna. Družba je vodilna na svojem področju v avtomobilski industriji v Evropi. Med njene izdelke spada tudi ohišje akumulatorskega sklopa za električna vozila znamke Mercedes-Benz.

Med družbami, ki so se predstavile na srečanju, je bil tudi Domel. Kar 37 odstotkov njegovih izdelkov je razvitih in izdelanih na podlagi lastne tehnologije, mlajše od treh let. Že zdaj je z marsikaterim sestavnim delom vpet v električno mobilnost. Načrtuje tudi izdelavo lastnih električnih pogonskih motorjev.

Veliko zanimanje udeležencev srečanja je požel dr. Janko Jamnik s Kemijskega inštituta, ki je predstavil številne projekte na področju elektrokemije in pridobivanja obnovljivih virov električne energije. Pri tem je v imenu CONOT, katerega član je KI, predstavil tudi projekte pridobivanja električne energije iz sončne energije ter njeno shranjevanje v vodik in nadaljnjo uporabo z gorivnimi celicami, prav tako shranjevanje energije v akumulatorje.

Predstavitev slovenskih družb je sklenila družba TKG, ki se je v avtomobilski industriji in drugih dejavnosti uveljavila z izdelki s področja kovinske galanterije. Specifičnost njene ponudbe zahteva tehnološke postopke, primerne za izdelavo drobnih kovinskih izdelkov.