V šolah je še premalo trajnostnega pouka

V projektu Moja energija  učenci skozi igro spoznajo toliko, da se lahko postavijo v vlogo župana.

Objavljeno
17. oktober 2013 19.52
Borut Tavčar, gospodarstvo
Borut Tavčar, gospodarstvo
Cerknica – Občini Cerknica in Loška dolina sta v sklopu akcijskega načrta lokalnega energetskega koncepta organizirali projekt Moja energija, v katerem se je s trajnostno energijo, potrošniškimi navadami in drugim seznanilo 420 osnovnošolcev in njihovi učitelji.

Izvajalec projekta je podjetje Envirodual, ki je energetski upravljavec v obeh občinah. Nekatere lokalne energetske agencije veliko delajo, nekatere manj, vendar bi se jih lahko več zgledovalo po tem projektu. V Cerknici in Loški dolini so v sodelovanju z osnovnimi šolami organizirali tehniški dan, ki se je končal s sklepno prireditvijo vseh učencev in učiteljev ter predstavniki občinske uprave občin Cerknica in Loška dolina.

Najprej učitelji, potem otroci

Osnovni namen projekta je namreč dejavno informiranje in ozaveščanje najprej učiteljev, nato pa še mladih o pomenu porabe energije v vsakodnevnem življenju in širšem družbenem konceptu, ki vključuje razvoj kritične presoje o vsakodnevnih navadah. Med pripravami na projekt so izvedli izobraževanje za 30 učiteljev, v izvedbi tehniškega dne pa je sodelovalo 420 učencev, ki so skozi različne aktivnosti spoznavali pomen trajnostnega energetskega upravljanja na ravni občin, šol in osebnih vsakodnevnih navad. Izvajali so poskuse z obnovljivimi viri energije, se spoznavali s porabo energije na svoji šoli, pripravljali lokalne energetske koncepte za svojo občino, ustvarjali izdelke iz odpadnega tekstila, fotografirali in dokumentirali prehrambne izdelke, sodelovali pri dejavnostih umetniškega ustvarjanja in podobno.

Projekt Moja energija je inovativen pristop k informiranju in ozaveščanju javnosti o dejavnostih, povezanih z lokalnim energetskim upravljanjem občin, saj je njegov namen ozaveščati in informirati mlajšo populacijo, ki bo v bližnji prihodnosti sama upravljala vire za proizvodnjo energije, hkrati pa bo od trenutnih upravljavcev »podedovala« stanje okolja, ki jim ga zapuščamo. Prav zato je pomembno, da so mladi seznanjeni z možnostmi za trajnostno upravljanje naravnih virov, da spoznajo prednosti uporabe obnovljivih virov energije in razvijejo zavedanje o lastnem vplivu na ožjo in širšo okolico (na družbo in okolje). Če si želimo spremembe, moramo začeti pri sebi in prvi korak k spremembi je ravno zavedanje o lastnem delovanju, osebnih navadah in njihovem vplivu na okolje in družbo. Zelo pomemben vidik projekta pa je tudi povezovanje občin Cerknica in Loška dolina, ki načrtujeta konkretne korake k povečanju deleža obnovljivih virov energije in energetske učinkovitosti.

Pri nas še ni pripomočkov

Kot je povedala energetska upravljavka teh dveh občin Katarina Pogačnik, so župana in ravnatelji šol že podprli projekt tudi za prihodnje leto, razširili pa ga bodo še na šeste razrede. Tudi učitelji so našli precej novosti, ki jih bodo vključili v učne programe, saj, denimo, trajnostna potrošnja kot celostni pristop velikokrat v učnih načrtih ni predstavljen na tak način. Pogačnikova je morala na primer več učnih pripomočkov naročiti iz Nemčije, ker jih pri nas tako rekoč ni. Učenci so na sklepni prireditvi igrali tudi vloge župana, okoljevarstvenika in energetskega upravljavca. Skozi igro se je videlo, da otroci veliko vedo, celo toliko, da lahko vzpostavijo konstruktiven dialog z občinsko upravo in županom, ki se pridruži razpravi.