Ljubljana – Večina Evropejcev je pripravljena spremeniti svoje nakupovalne navade in kupovati do okolja bolj prijazne izdelke, vendar jih veliko meni, da nimajo dovolj informacij, hkrati pa ne zaupajo trditvam proizvajalcev o ekološki naravi izdelkov, je pokazala javnomnenjska raziskava Eurobarometer o odnosu Evropejcev do oblikovanja enotnega trga za ekološke proizvode. Več kot tri četrtine anketirancev bi bilo pripravljenih plačati več za izdelke, prijazne do okolja, če bi bili prepričani, da so ti dejansko do okolja prijazni (77 odstotkov). Vendar le nekaj več kot polovica Evropejcev meni, da so ustrezno obveščeni o vplivu izdelkov, ki jih kupijo in uporabljajo, na okolje.
Prispevek k varovanju okolja
Velika večina državljanov EU meni, da lahko z nakupovanjem do okolja prijaznih izdelkov prispevajo k varovanju okolja – 89 odstotkov, v Sloveniji pa še več, 94 odstotkov – in da so ti izdelki tako učinkoviti kot navadni (74 odstotkov, v Sloveniji je takih 61 odstotkov). A hkrati veliko anketirancev, okoli tri četrtine, meni, da uživanje hrane po izteku njenega roka trajanja ni varno. To pomeni, da vsak dan velike količine užitne hrane pristanejo v smeteh.
Malo več kot polovica državljanov EU navadno zaupa trditvam proizvajalcev o okoljski učinkovitosti njihovih izdelkov, vendar jih večina ne zaupa navedbam proizvajalcev o njihovi lastni okoljski učinkovitosti.