Adria po praznikih s plačljivimi sendviči

Potnike bolj kot hrana zanimajo cene in vozni redi.

Objavljeno
17. april 2014 16.48
Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Zgornji Brnik – Adria Airways bo takoj po velikonočnih praznikih, v torek, 22. aprila, na večini svojih letov v ekonomskem razredu ukinila brezplačne prigrizke in pijačo. V poslovnem razredu in na (zakupljenih) čarterskih letih sprememb ne bo. V »trgovini na nebu« SkyShop pa bodo potniki lahko kupili tople in hladne napitke, prigrizke in sendviče.

Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur je v pogovoru za Delo pred dobrim mesecem dejal, da je oskrba letal na letni ravni za družbo velik strošek. »Z možnostjo nakupa na krovu ne bomo veliko zaslužili. Se bo pa bistveno zmanjšala potreba po oskrbi letal, saj ta ne bo potrebna za vsak let. Tu so veliki prihranki. Tega potnik ne bo občutil. Tu se približujemo nizkocenovnikom, ki tako funkcionirajo. Ko oni priletijo na Brnik, ničesar ne potrebujejo in ničesar ne kupijo. Le najnujnejše − gorivo.«

Koliko natančno bo Adrio stala »nebeška« trgovina, ne razkrivajo; okvirno okrog sto tisočakov, ki naj bi se povrnili v enem letu.

V letalski industriji so zadnji dve desetletji stalnica spremembe. V evropskem regionalnem prometu, na trgu, kjer deluje Adria Airways, so v zadnjih sedmih letih nizkocenovniki prevzeli vodstvo, na letih znotraj Evrope je vodilni Ryanair. Iztok Franko, direktor Adrie za informacijsko tehnologijo in trženje, je povedal, da potniki dandanes pričakujejo ugodne cene letalskih prevozov in dober vozni red s povezavami; ob samoumevni varnosti, seveda.

Kljub vsem pretresom v letalski industriji število potnikov raste, cene vozovnic pa padajo. Adria Airways je v prvem četrtletju za desetino povečala število potnikov, cene vozovnic pa so padle za pet odstotkov. V AA ugotavljajo, da se je katering že doslej krčil in da potnikov niti ni zanimal.

Ob ukinitvi brezplačnih prigrizkov in napitkov ponuja Adria Airways po Frankovih besedah zmerne cene in v glavnem slovenske proizvode uveljavljenih znamk (čokolada pa ni domača, op. a.). Topli napitki (čaj, brezkofeinska in kofeinska kava in vroča čokolada) pa so iz pravične trgovine (Fair Trade).

Mario Mezek, direktor zemeljske oskrbe v AA, je pojasnil, da želijo promovirati tudi slovensko kulinariko – na ceniku je tako majhna orehova potica (pet evrov).

Ponudbo za otroke so prevozniki ob krčenju stroškov v glavnem ukinili. Adria Airways jo ob plačilu ohranja.

P.S.: Vaš poročevalec je na predstavitvi v prizemljenem airbusovem letalu A319 popil kozarec pomarančnega soka (v ceniku je cena 0,2-litrskega brika 2,5 evra), skodelico čaja (dva evra), kraški sendvič (4,5 evra) in rogljiček (dva evra). V vrečki pa je bil poleg novinarskega gradiva še otroški paketek s sokom pingo, čokoladico kinder, mafinom, zabavno knjižico in pisalom (za sedem evrov).