Adria v oteženih okoliščinah po načrtih

Gorivo je trenutno tretjino dražje kot lani jeseni. V letošnjem prvem četrtletju osem milijonov evrov izgube.

Objavljeno
16. maj 2012 21.48
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Adria Airways posluje skladno z načrtom, vendar so se za vse letalske prevoznike okoliščine od lanskega septembra toliko spremenile, da so potrebni dodatni ukrepi, saj sam program ni dovolj. Predsednik uprave Klemen Boštjančič navaja, da se je gorivo v tem času podražilo za tretjino, evro pa izgublja vrednost proti dolarju.

Adria Airways je lani ustvarila 12 milijonov evrov načrtovane izgube, v letošnjem prvem četrtletju prav tako načrtovanih osem milijonov. Če bo tudi poletna sezona potekala po načrtu, potem bodo števila ugodnejša. Načrt prestrukturiranja družba izpolnjuje v vseh točkah razen v eni: dveh letal preprosto ne morejo vrniti, ker jih nihče noče. Razpis za strateškega partnerja bo pripravljen predvidoma junija, kdaj pa bo objavljen, je odvisno od nadzornikov.

Ti so popoldne razpravljali o lanskem poslovanju. Predsednik NS AA je po dveh marčevskih odstopih Tone Pekolj, namestnik predsednika pa je še drugi član začetne postave Sergej Goriup. Zaposlene zastopata Silva Rogelj in Darja Mataj. Peti član je Andrej Bošnjak, ki ga je na novo imenovala NLB, v nadzornem svetu pa po sklepu sodišča že deluje.

Adria Airways je imela dva tedna nesklepčen NS, saj v njem niso bili najmanj trije zastopniki lastnikov. Šestega člana bodo na skupščini, ki bo predvidoma v drugi polovici junija, njen sklic je bil na dnevnem redu seje nadzornikov, potrdili delničarji. AUKN je nadomestnega člana že izbral, vlada pa se je z njim tudi strinjala. Neuradno bo v NS AA predlagan Tadej Pojbič.

Srednje- in vzhodnoevropski nizkocenovni prevoznik Wizz Air je pred dnevi napovedal, da bo s prihodnjim zimskim voznim redom obnovil lete z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana na londonsko letališče Luton in južno bruseljsko letališče v Charleroiju. Klemen Boštjančič podpira prihod novega prevoznika na Brnik. Po njegovem je nenavadno – glede na vse govorice in kritike Adrie Airways iz različnih logov, češ da se je z zmanjšanjem operacij zmanjšala povezljivost Slovenije in mobilnost prebivalstva –, da bo zdaj novi prevoznik letel na dve destinaciji, kamor leti tudi Adria Airways, ne pa nekam, kjer ni prisotna.

Lani jeseni je Adria Airways ukinila precej destinacij, tudi lete v London, kamor je po umiku s Heathrowa letela na Gatwick. Po številnih kritikah je v poletni vozni red, tudi zaradi letošnjih olimpijskih iger, London vrnila, tako da zdaj pristaja na letališču Luton. Odločitve za letenje med Ljubljano in Lutonom v zimski sezoni še ni, je pa novica o prihodu Wizza v času zimske sezone dodaten vzrok, ki bo verjetno pretehtal, ali bi bilo letenje na sploh stroškovno upravičeno.