Adrijina švicarska družba Darwin insolventna

Švicarska agencija za civilno letalstvo je letala družbe, ki so opravljala lete tudi za Adrio, prizemljila.

Objavljeno
28. november 2017 08.09
Posodobljeno
28. november 2017 08.09
uho-Adria Airways
Katja Svenšek
Katja Svenšek

Ljubljana − Švicarski regionalni letalski prevoznik Darwin, ki ga je sredi poletja Adria Airways prevzela prek svoje odvisne švicarske družbe, je insolventen. Švicarska agencija za civilno letalstvo je letala družbe, ki so opravljala lete tudi za Adrio, prizemljila. Se bodo letala zdaj selila pod okrilje Adrie Airways na Brnik?

Švicarska letalska družba Darwin je zaprosila za zaščito pred upniki, insolvenčni postopki pa naj bi potekali po švicarski različici ameriškega poglavja 11 (Chapter 11), ki je primerljiv s prisilno poravnavo. Kot so pojasnili predstavniki Adrijine švicarska družbe Adria Airways Switzerland, je Darwin v težave zašel predvsem zaradi stečajev družb Air Berlin in Alitalia, s katerimi je poslovno sodeloval, izpada posla pa mu ni uspelo nadomestiti.

»Darwin je odlična letalska družba z izkušenim vodstvom in osebjem. Širitev naše mreže in posledično optimiziranje stroškov sta najboljša kombinacija za oba prevoznika,« je ob koncu prevzema povedal Arno Schuster, direktor Adrie Airways, in dodal, da bodo Darwinove lete tržili pod imenom Darwin.

Pogoji in ostale podrobnosti prodajne transakcije so v skladu z dogovorom vpletenih ostali zaupni, so pa v Adrii takrat še zapisali, da je Darwin v letu 2016 ustvaril manjši dobiček in ima pozitivno napoved za tekoče leto. V Adrii Airways včeraj za pojasnila niso bili dosegljivi.

Odpovedani leti

Darwin Airline je zaradi pomanjkanja zmogljivosti Adrie opravljal tudi nekatere lete iz Ljubljane, z oklicem insolventnosti pa je švicarska družba izgubila operativno licenco. Danes so tako z Brnika odpovedali jutranje lete v Varšavo, Zürich in Moskvo (in nazaj).

Adria je imela z Darwinom sklenjeno pogodbo o najemu letal s posadkami, za kar je imela tudi dovoljenje slovenske agencije za civilno letalstvo. To je prenehalo veljati takoj, ko je švicarska agencija družbi odvzela spričevalo letalskega prevoznika. »Adria Airways v skladu z zahtevami evropske zakonodaje z najetimi letali s posadko družbe Darwin Airline ne sme izvajati letalskih operacij,« so nam potrdili na agenciji za civilno letalstvo.

V Adrii Switzerland so sicer nedavno napovedali spremembo poslovnega modela, ki naj bi vključeval odpoved rednih letov iz Lugana v Ženevo in v Rim ter prehod na opravljanje čarterskih letov in oddajanje letal s posadko v najem. Po pojasnilih vodstva bi za nov model potrebovali od 100 do 120 zaposlenih, kar bi pomenilo, da je vsak drugi odveč.

Selitev letal v Adrijino floto?

Ali jim bo načrt uspelo uresničiti, ni znano, velja pa omeniti, da je po odvzemu licence letala dejansko težko spet spraviti v zrak. Ali bi se lahko Darwinova letala preselila na Brnik in okrepila floto Adrie? Kot pojasnjujejo naši sogovorniki, ki so želeli ostati neimenovani, bi postopki za uresničitev morebitne takšne ideje trajali nekaj mesecev. Darwin ima deset propelerskih letal znamke Saab in ATR, ki jih v Adrijini floti zdaj ni in bi jih bilo treba vnesti v register ter zanje zagotoviti tehnično vzdrževanje. Na Adrijine standarde oziroma procedure bi morale preiti tudi posadke letal.

Darwin je bil ustanovljen leta 2003, prvič je poletel leta 2004, Arabci pa so ga kupili leta 2013 in preimenovali v Etihad Regional. Nemški sklad K4 je za Darwina oziroma Adrio Switzerland poslovni model našel v povezovanju s slovenskim prevoznikom. Darwin je še naprej deloval pod svojim imenom, Adria pa je prevzela nekatere administrativne in operativne naloge ter trženjske storitve.