Aerodrom Ljubljana oslabil naložbo v Adria Tehniko

Polletni čisti dobiček AL le pol milijona evrov. Sezonskost v AAT: pozitivno prvo četrtletje in negativno drugo.

Objavljeno
01. september 2014 18.48
Na sliki Maksimiljan Pele. Novinarska konferenca podjetja Adria Airways Tehnika, na kateri so spregovorili o prihodnosti podjetja in predstavili obnovljeno letalo Bombardier na Brniku, 14. novembra 2013
 Maja Grgič, Aleš Stergar, gospodarstvo
Maja Grgič, Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Prodaja Aerodroma Ljubljana (AL) naj bi bila ta teden pod streho, je mogoče izvedeti neuradno. V Slovenskem državnem holdingu (SDH) postopka do konca prodaje ne komentirajo, po naših informacijah pa se SDH še vedno pogaja z nemškim Fraportom, tudi o ceni.

Poročali smo že, da naj bi nemški kupec za tričetrtinski delež AL ponujal 240 milijonov evrov ali 63 evrov za delnico. Po pisanju nekaterih medijev bi se lahko cena nekoliko znižala, a naši viri trdijo, da to ne drži. SDH naj bi poskušal ceno kvečjemu zvišati. Aerodrom Ljubljana je konec prejšnjega tedna v polletnih rezultatih objavil, da je njegov poslovni rezultat zaradi 2,7-milijonske slabitve naložbe v Adria Airways Tehniki (AAT) s trimilijonskega čistega dobička padel na vsega dobrega pol milijona.

Poslovanje AL je bilo po ocenah nadzornikov in poslovodstva dobro. Petnajstmilijonski ustvarjeni poslovni prihodki za 2,7 odstotka presegajo lanske, poslovni odhodki v višini 12,4 milijona evrov pa so bili 3,4 odstotka višji in slabih pet odstotkov nižji od načrtovanih. Dobiček iz poslovanja 2,8 milijona evrov je tako na ravni lanskega, obdobni načrt pa presega za 36,8 odstotka.

Brez opravljene slabitve bi dobiček pred obdavčitvijo znašal 3,9 milijona evrov, to je 63,8 odstotka nad lanskim polletnim in 19,7 odstotka nad načrtom, čisti dobiček pa 3,019 milijona evrov, to je 48,9 odstotka nad lanskim in 7,8 odstotka nad načrtom. Aerodrom Ljubljana tako poroča, da dejanski polletni dobiček pred obdavčitvijo znaša 1,186 milijona evrov, čisti dobiček pa 516.000 evrov, to je manj od realiziranega v istem obdobju lani in tudi pod načrtom za prvo polletje.

Postopek prodaje se je začel

AAT od letošnjega aprila posluje bistveno slabše od načrtov, navajajo v AL, zato so se na podlagi upoštevanja načela previdnosti in konservativnega pristopa odločili za slabitev naložb. AL je 47,67-odstotni lastnik Adria Airways Tehnike, ki je tudi sama naprodaj, preostala dobra polovica AAT pa je v lasti PDP.

Direktorica družbe PDP Metka Kandrič pojasnjuje, da postopek prodaje AAT že poteka. Pravi, da so že dobili ponudbe za nakup tega deleža, ki jih zdaj ocenjujejo. Družbo, ki je na privatizacijskem seznamu 15 podjetij, bi hoteli prodati še letos. Poslovanja družbe in višine ponudb pa ni hotela komentirati. Neuradno je mogoče slišati, da so ponudbe precej skromne.

Naprodaj je vsa slovenska tesno povezana letalska industrija. Adria Airways se prodaja že več kot dve leti, več zagona bi bilo mogoče pričakovati po ugotovitvi evropske komisije, da pri preteklih državnih dokapitalizacijah AA ni šlo za nedovoljeno pomoč. Od usode Adrie Airways je (bil) odvisen prodajni postopek Aerodroma Ljubljana, a tudi Adrie Airways Tehnike. Oba bi pač lahko izgubila velik del svojega posla. Ker je AAT v skoraj polovični lasti AL, bo prodaja zadnjega Fraportu spremenila odnose. Bodo Nemci odkupili tudi delež PDP v AAT ali bodo svojega prodajali skupaj s PDP?

Ponudb za AAT ne pozna niti glavni izvršni direktor Adria Airways Tehnike Maks Pele, ki pojasnjuje, da je vzrok za upad prometa sezonskost dejavnosti. Za vzdrževalne organizacije je visoka sezona od oktobra do marca, ko je nizka sezona za letalske prevoznike.

AAT je v letošnjem prvem četrtletju poslovala pozitivno, drugi kvartal je bil negativen, že avgusta pa se je trend spet obrnil. AAT ne izgublja strank, temveč jih celo pridobiva, pravi Maks Pele, ki želi, da bi družba pridobila kakovostne stranke za daljše obdobje.

Maks Pele pojasnjuje, da so vzroki za manjša naročila prestavitev pregleda na letalu indijskega letalskega prevoznika, odpoved pregledov dvanajstih letal Bombardier CRJ900 italijanskega letalskega prevoznika, saj je ameriški kupec celotno floto letal kupil v stanju, v kakršnem so bila. Na količino dela je močno vplival nestabilen politični in varnostni položaj; nekaj projektov je izpadlo v Iraku, v Libiji pa dva. Maks Pele ob tem upa, da sankcije Evrope proti Rusiji in obratno ne bodo imele negativnih učinkov za AAT. Poleg vsega omenjenega je bil začetek strukturalne modifikacijske kampanje na letalih Bombardier CRJ700 in 900 z letošnjega prestavljen v leto 2015. Končno je AAT imela manj dela od načrta tudi pri domači Adrii Airways (AA).

Le dobro ime

AAT je bila ustanovljena kot, d. o. o., z zakonsko minimalnim kapitalom v višini 7500 evrov, kasneje pa je bila preoblikovana v delniško družbo. AAT vse od svoje ustanovitve in izločitve iz AA nima zadostnega obratnega kapitala, saj AA vanjo ni vložila nobenega denarja, le dobro ime, zaloge in podobno, kar pa je bilo prevrednoteno, zaradi česar so kasneje večkrat odpisali osnovni kapital.

In posledično tožbe AAT proti AA zaradi nevplačanega kapitala. Tožba je na sodišču že od leta 2012, vendar se še ni nič zgodilo. Da je bila to pomoč AA, kar je pozitivno vplivalo tudi na poslovanje Aerodroma, ni skrivnost, saj bi bili prihodki AL ob propadu AA vsaj nekaj časa okrnjeni.

AAT za dva od treh hangarjev na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana plačuje najemnino, samo tretji hangar je njena last. Prvi hangar je v lasti Adrie Airways, drugi pa Aerodroma Ljubljana.