Air Berlin v objemu Lufthanse

Lufthansa bo predvidoma prevzela 81 od 144 letal in 3000 od 8500 zaposlenih Air Berlina.

Aleš Stergar
čet, 12.10.2017, 10:30; spremenjen: 17:04

Se Etihad umika?

Leto 2017 je za Etihad pravzaprav leto umika z evropskega trga. Najprej se je umaknil iz Alitalie, poleti iz švicarskega Darwina, ki je zadnja leta letel kot Etihad Regional, sedaj pa kot Adria Switzerland, avgusta je sledil umik iz Air Berlina. Prisotnost v Air Serbia po ocenah poznavalcev ni tako trdna kot zagotavljajo v Beogradu. Prvi finančnik Lufthansine skupine Ulrik Svensson je avgusta potrdil, da se je Lufthansa zanimala za Alitalio. Carsten Spohr pa sedaj poudarja, da bi se za italijanskega prevoznika lahko spet zanimali, če bi bili pogoji pri oblikovanju nove (druge, tretje) Alitalie sprejemljivi.

Berlin – Lufthansa je danes za 210 milijonov evrov kupila dele insolventnega prevoznika Air Berlin. Dogovor vključuje avstrijskega prevoznika Niki in regionalnega prevoznika LG Walter in 20 naročil za letala. Delnice Lufthansa so se na borzah podražile za 3,3 odstotke, na 25,38 evrov, najvišje v skoraj sedemnajstih letih.

Dovoljenje za izvedbo posla morajo dati še evropske letalske oblasti, kar bi po oceni direktorja Air Berlin Thomasa Winkelmanna lahko trajalo nekaj tednov. Prvi mož Lufthanse Carsten Spohr pa, da bi pri presojanju morebitne koncentracije morali upoštevati enoten evropski trg in ne notranjega nemškega. Medtem ko letalski organi preiskujejo posel, bo Air Berlin letel kot podizvajalec, saj mu pravila o plačilni nesposobnosti po 28. oktobru, ko začne veljati zimski letalski vozni red, prepovedujejo letenje na lasten račun.

Carsten Spohr je včeraj že pred podpisom pogodbe napovedal, da bodo kupili 81 od 144 letal propadlega Air Berlin, prevzel pa naj bi tudi 3000 od 8500 zaposlenih v skupini, nad katero je avgusta letos po letih pokrivanja izgub dvignil roke arabski letalski prevoznik Etihad. Kakšna bo usoda preostale flote in ostalih zaposlenih še ni jasno.

Prevzem naj bi stal 1,5 milijarde evrov

Carsten Spohr je tudi napovedal, da bo Lufthansina skupina za projekt prevzema Air Berlina namenila okrog 1,5 milijarde evrov. Število letal, okrog osemdeset, ki jih bo kupila/prevzela Lufthansa naj bi bilo po nedavni oceni Carstena Spohra največ, kar bi bilo po konkurenčni zakonodaji možno.

Po objavi stečaja je nemška vlada ob soglasju bruseljske birokracije Air Berlinu namenila 150 milijonov evrov premostitvene državne pomoči. Potem, ko skupina IAG (Iberia in British Airways) ni bila povabljena k pogajanjem, Ryanair pa je ocenil, da ga itak ne bodo spustili zraven, sta se za skupino Air Berlin potegovala Lufthansa in britanski Easyjet, kjer pogovorov ne komentirajo. Družba ima eno od svojih baz na berlinskem letališču Schönefeld, z Air Berlin pa naj bi se dogovarjali o nakupu 27 do 30 letal.

Lastniška, najeta, sposojena letala

Zaradi prepletenosti je težko ugotoviti, koliko letal ima kakšna družba, koliko od teh je najetih, sposojenih in koliko lastniških, še težje pa, v kakšne barve so odeti: že sedaj pa 75 airbusov A319 in A320 Air Berlin leti za Eurowings, hčerinsko družbo Lufthanse! (Del Eurowingsa je tudi Germanwings.) Niki, počitniška letalska družba, ki jo je ustanovil nekdanji voznik formule 1 Niki Lauda, ima (menda) 31 letal, predvsem airbusov; nekaj od teh je najel TUI fly Deutschland. (Originalno) dortmundski Luftfahrtgesellschaft Walter, LG Walter, ima v floti dvajset 76-sedežnih letal Bombardier Dash 8-Q400.

Zaposleni

Negotovost med zaposlenimi v Air Berlin je velika, saj ni jasno, kje se bodo zaposlili po propadu Air Berlina. Se je pa že v začetku tega tedna v organizaciji Air Berlin in Berlinske agencije za zaposlovanje več sto letalskih delavcev seznanilo z okrog petsto prostimi delovnimi mesti, ki jih je ponudilo trinajst podjetij iz Berlina in okolice, vključno z BASF, nemškimi železnicami Deutsche Bahn, cestninarjem Toll-Collect in trgovcem Zalando.

Prijavi sovražni govor