Air India čez Brnik v Severno Ameriko

Adria in Aerodrom Ljubljana podpisala memorandum o sodelovanju z indijskim letalskim prevoznikom Sporazum tudi med Premogovnikom Velenje in skupino Fairwood za jamski odkop premoga v Indiji

Objavljeno
14. junij 2011 13.01
Posodobljeno
14. junij 2011 13.01
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Med državniškim obiskom v Indiji se je predsednik vlade Borut Pahor v New Delhiju srečal z indijskim premierom Manmohanom Singhom in zunanjim ministrom S. M. Krishno, s katerim sta se strinjala, da Slovenija zaradi odličnih medsebojnih odnosov lahko postane vstopna točka Indije za območje Evropske unije.

Ob robu slovensko-indijske poslovne konference se je Borut Pahor udeležil podpisa sporazuma o skupnem nastopu Premogovnika Velenje in skupine Fairwood pri modernizaciji podzemnega pridobivanja premoga v Indiji.

Pri podpisu memoranduma o (poslovnem) sodelovanju Air Indie, Aerodroma Ljubljana in Adrie Airways sta bila navzoča oba ministra za promet. Po memorandumu o sodelovanju bo indijski letalski prevoznik letel v Severno Ameriko čez Brnik. Predvidoma bo Air India vsak dan letela z dvema letoma v vsaki smeri, letala pa naj bi se zjutraj srečala na ljubljanskem letališču, ki bo tako povečalo funkcijo regijskega huba (križiščnega letališča), saj bodo potniki od tod leteli po Evropi, posebno vzhodni, in po Zahodnem Balkanu s slovenskim prevoznikom. Če bo Boeing naročena tristosedežna letala B 777 Air Indii dobavil v pogodbenem roku, potem bi se leti začeli prihodnjo poletno sezono, marca 2012, sicer pol leta pozneje, jeseni 2012.

Po podpisu memoranduma je predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir povedal, da bo Aerodrom poskrbel za preskrbo letal, Adria pa za mrežo po Evropi. Z dvostranskimi sporazumi bo treba še urediti, da bi v Ameriko lahko leteli tudi potniki iz Slovenije oziroma Evrope, kar je naloga ministrstva za promet, ki naj bi jo opravilo do oktobra letos.

Aerodrom Ljubljana s preskrbo potnikov po Skobirjevi napovedi ne bo imel problemov. Trenutno se odločajo o gradnji novega terminala, ki naj bi bil dokončan do leta 2014, do takrat pa bo za potnike treba poskrbeti z nekaj improvizacije. Ljubljansko letališče je zanimivo zaradi geografske lege in zaradi svoje velikosti, saj je majhno letališče do potnikov prijaznejše kot preveliko. Za aerodrom je pomemben tudi tovorni promet, ne samo za Slovenijo, temveč tudi za vzhodno Evropo in Balkan. Gre za uresničitev strategije, po kateri bi se na Brniku razvilo regijsko križišče z neposrednimi leti v Severno Ameriko.

Glavni izvršni direktor Adrie Klemen Boštjančič ugotavlja, da bo multiplikativni učinek lahko zelo velik. Časovni načrt je jasno zastavljen, tako Adria kot Aerodrom pa se poskušata za podoben posel dogovoriti še s kom. Air India, s katero je dogovor uspel v rekordnem enem mesecu, namreč ni edina; pogovarjali so se in se bodo tudi z drugimi. Klemen Boštjančič ponavlja, da gre za poslovno, in ne kapitalsko povezovanje.

Izvršni direktor Adrie Robert Vuga opozarja, da so trenutno odprti še stroški nadzora zračnega prometa in stroški goriva v Ljubljani, ki so pri Petrolu med dražjimi v Evropi. Bomo znali v Sloveniji priložnost izkoristiti, se sprašuje. Temelj je postavljen, Indijci so pripravljeni na resno sodelovanje, slovensko ministrstvo za promet podpira projekt z reševanjem problemov. »Mi pa trdno verjamemo, da ne bomo zavrgli tako pomembnega projekta,« zagotavlja Vuga.

Kajti uresničitev tega in podobnih projektov, ki jih še pripravljajo, je podlaga za dobro poslovanje Adrie. Ne gre samo za nacionalni interes in mobilnost, s tem poslom se Slovenija prestavlja v drugačen položaj, odpira se velika priložnost za slovenski turizem in celotno gospodarstvo. Slovenske izvozne družbe bodo z neposrednimi leti precej laže nastopale na indijskem trgu, poleg tega je nesporen potencial Severne Amerike za Slovenijo in Zahodni Balkan, za vse, ki tja nimajo vzpostavljenih neposrednih letov. Letala med Indijo in Evropo so trenutno 80-odstotno zasedena. Če bi petina vseh potnikov na letih potovala čez Ljubljano v Evropo, je to promet za Adrio.