Ajdovski Mlinotest lani z izgubo

Uprava kot enega od potencialnih strateških ciljev do 2019 ne izključuje možnosti kapitalskega povezovanja.

Objavljeno
07. februar 2013 17.27
MLINOSTEST
J. S. S., Delo.si
J. S. S., Delo.si

Ljubljana - Ajdovska družba Mlinotest je poslovno leto 2012 zaključila z okvirno izgubo v višini 200.000 evrov, celotna skupina pa z 1,1 milijona evri izgube, kažejo nerevidirani rezultati.

Celotna skupina je sicer lani ustvarila približno 59 milijonov evrov prihodkov, aktivnosti pa bodo letos usmerjene predvsem v optimizacijo proizvodnje in širitev trgov.

Uprava Mlinotesta za letos v celotni skupini, v katero poleg ajdovskega podjetja sodijo še Kruh Koper, Žitoproizvod Karlovac, Mlinotest trgovina Umag, Mlinotest Ruma in skupina Finholding, načrtuje rast prihodkov na 62,5 milijona evrov in izboljšavo ostalih kazalcev poslovanja, na podlagi katerih je sprejela poslovni načrt, ki predvideva pozitivno poslovanje in končni čisti dobiček v višini 660.000 evrov.

Optimizacija proizvodnje bo potekala v smeri zmanjševanja stroškov in dodatnega nižanja števila zaposlenih, ki naj bi se v celotnem koncernu znižalo pod 800, je uprava Mlinotesta danes sporočila prek spletnih strani Ljubljanske borze.

Za investicije bo letos namenjenih 2,2 milijona evrov, od tega bo večina sredstev namenjena obnovi ene od linij za proizvodnjo testenin. Z začetkom letošnjega leta se v družbi vpeljuje tudi nova notranja organiziranost, ki temelji na štirih osnovnih dejavnostih, in sicer na pekarstvu, testeninarstvu, mlinarstvu in maloprodaji.

Uprava ocenjuje, da poslovodstvo pravočasno zaznalo znatno poslabšane razmere in je že od sredine preteklega leta sprejelo in uveljavilo številne ukrepe s katerimi je bilo v zadnjih mesecih lanskega leta samo v Mlinotestu privarčevanih okoli 700.000 evrov.

Uprava je pregledala in v določeni meri spremenila strateške usmeritve za obdobje do leta 2019. V tem obdobju je načrtovano povečanje prihodkov za skupno 40 odstotkov, pri čemer je načrtovana 20-odstotna rast na tujih trgih, 14-odstotna rast na domačih trgih ter 120-odstotna rast maloprodaje. Glede na to, da slovenski trg omogoča zelo omejeno rast, temelji napoved predvsem na pričakovanih učinkih nove cenovne politike, ureditve vračil, širitvi lastne maloprodaje in umestitvi izdelkov na police diskontnih prodajalcev. Glede širitve v tujino pa uprava izpostavlja, da bo pozornost namenjena predvsem trgom severne Italije, Hrvaške in Srbije.

Kot enega od potencialnih strateških ciljev v tem obdobju uprava družbe ne izključuje tudi možnosti kapitalskega ali drugačnega povezovanja v okviru Slovenije ali širše, za kar pa bi bilo po njihovem mnenju smotrno privabiti potencialne nove kakovostne investitorje.