Amazon povečuje tržni delež in krepi moč svoje mreže

Vroča delnica: Število aktivnih uporabnikov se je v zadnjih petih letih povprečno povečalo za 21 odstotkov na leto

Objavljeno
14. avgust 2015 17.40
infografika
Aleš Grbič, KBM Infond
Aleš Grbič, KBM Infond
Amazon je med največjimi spletnimi trgovci. Njegova letna prodaja je leta 2014 znašala 89 milijard dolarjev. Oseminšestdeset odstotkov prihodkov ustvarijo s prodajo elektronike in običajnega trgovskega blaga. Četrtino prihodkov dobijo iz segmenta medijskih produktov in šest odstotkov iz svojih spletnih storitev, kreditnih kartic ter oglaševanja. Kar 62 odstotkov prodaje izvira iz Severne Amerike.

Amazon je v preteklosti odigral glavno vlogo pri strukturnem prehodu od klasičnega trgovca. Izdelke lahko ponudi ceneje kot klasični trgovci, saj nima takšnih fiksnih stroškov, kot jih imajo klasične trgovine, hkrati pa se jim povečuje delež stalnih kupcev. Niti z uvedbo davka na spletno prodajo se njihov položaj ne bo bistveno spremenil, saj svojim strankam omogočajo hitro dostavo prek servisa Amazon Prime in širijo digitalne vsebine v svoji spletni knjigarni.

V preteklosti so dosegli izjemne stopnje rasti pri ključnih kazalnikih uspešnosti poslovanja trgovcev. Število aktivnih uporabnikov se je v zadnjih petih letih povečalo za povprečno 21 odstotkov na leto, količinsko število fizičnih in digitalnih prodanih enot se je v zadnjih petih letih povečalo za povprečno 36 odstotkov na leto. Število prodanih izdelkov tretjih oseb se je v enakem obdobju povišalo za kar 46 odstotkov na leto, kar je precej nad stopnjo globalne spletne trgovine.

Iz tega podatka lahko sklepamo, da pridobiva tržni delež glede na druge konkurente in krepi moč svoje mreže. Skeptiki se upravičeno sprašujejo, kdaj jim bo uspelo rast uspešno preliti tudi v profitabilnost in poslovati z dobičkom. Njihova marža iz poslovanja je bila leta 2014 ravno na pozitivni ničli, brez stroškov odpisov neopredmetenih sredstev bi poslovali z 1,9-odstotno maržo iz poslovanja. To je še precej daleč od 3,1 odstotka, kar pričakuje večina analitikov leta 2016.

Rast marž pri Amazonu je manj vidna kot rast prodaje predvsem zaradi intenzivnega investicijskega cikla. Ta zajema izpopolnjevanje mednarodne infrastrukture, posle s širitvijo vsebine, tablice in drugo strojno opremo, Amazon-Fresh, nove dostavne poti in novo tehnologijo. Nekatere njihove investicije se v preteklosti niso najbolje obnesle. Zadnji četrtletni rezultati kažejo, da smo lahko optimistični glede poviševanja marž podjetja, saj jim je v segmentu spletnih storitev uspelo povišati prodajo za 82 odstotkov in marže z osem na 21,4 odstotka.

Amazon je podjetje z verjetno najizrazitejšimi konkurenčnimi prednostmi na področju potrošnje. To lahko utemeljimo z 285 milijoni uporabnikov, mrežnim učinkom, velikimi investicijami v izpopolnjevanje infrastrukture, tehnologije in spletnih vsebin. Tudi v prihodnje lahko pričakujemo, da bo Amazon ostal tisti, ki konkurenci jemlje tržni delež na segmentih trgovine na drobno, digitalnih medijev in poslovanja v oblaku.

Delnice družbe Amazon so v portfeljih skladov Infond PanAmerica, Infond Alfa, Infond Hrast, Infond Beta, Infond Consumer, Infond Dynamic, Infond Global, Infond WorldMix ter Infond WorldStox Developed.