V Atlantic Grupi so pojasnili, da je krčenje prodaje posledica prekinitve sodelovanja z največjim kupcem zasebne blagovne znamke v segmentu izdelkov za šport in prosti čas, v manjšem obsegu pa tudi depreciacije ruskega rublja in srbskega dinarja.
»Če izločimo omenjene učinke, so bili prihodki od prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani višji za 5,2 odstotka,« je poudaril podpredsednik Atlantic Grupe Zoran Stanković. Pojasnil je, da je nižji dobiček večinoma posledica prej napovedanih vlaganj v razvoj distribucije lastnih blagovnih znamk v Nemčiji in Avstriji, kot so Argeta, Donat MG, Multipower, Bakina tajna in Cedevita.
Povedal je, da so na skoraj vseh poslovnih segmentih ustvarili občutno višji dobiček. Dobiček skupine po izločitvi manjšinskih delničarjev je v prvih šestih mesecih tako dosegel 133,5 milijona kun.
Okrepili prodajo v Sloveniji
Kot so dodali v družbi, so največjo rast prodaje v prvem šestmesečju dosegli na slovenskem trgu, kjer se je prodaja okrepila za nekaj manj kot pet odstotkov. Slovenski trg je sicer tretji po velikosti za Atlantic Grupo s 16,3-odstotnim deležem. Največji trg ostaja Hrvaška, ki zaleže za 28 odstotkov prodaje.
Kava je z 20,3-odstotnim deležem v celotni prodaji največja posamezna kategorija, ki je prinesla skoraj pol milijarde kun prihodkov od prodaje. V paleti blagovnih znamk skupine je tudi Barcaffe.
Navedli so tudi raziskavo agencije Valicon, ki je ugotovila, da so štiri blagovne znamke Atlantica med desetimi najbolj znanimi regionalnimi blagovnimi znamkami. Gre za Cedevito, Smoki, Argeto in Cockto.
Kot pomembne dogodke v prvi polovici leta so izpostavili dogovor o kreditiranju z Evropsko banko za obnovo in razvoj (EBRD) ter štirimi partnerskimi bankami, Erste, Raiffeisen, Sberbank in Unicredit. Gre za približno 191 milijonov evrov posojil.
Uspešno so izdali tudi za 200 milijonov kun podjetniških obveznic.