Avtobusni prevoznik Alpetour naprodaj

Kupca ne razkrivajo. Alpetour je sicer največji avtobusni prevoznik na Gorenjskem.

Objavljeno
14. oktober 2014 19.32
*dja* POSTAJA
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Kranj - Banka Celje, Modra linija holding in Alpen Invest, ki so skupaj 59,21-odstotni lastnik družbe Alpetour Potovalna agencija, so poslovodstvo obvestili, da nadaljujejo prodajni postopek prodaje delnic družbe z resnim strateškim ponudnikom.

Banka Celje ima v svoji lasti 19,91 odstotka delnic Alpetourja, Modra linija holding 26,19-odstotka, 13,11-odstotni lastnik pa je (nekdanja Nacionalna finančna družba - NFD) Alpen Invest. Iz Alpetourja so tudi sporočili, da so delničarji zahtevali, da družba vzpostavi virtualno podatkovno sobo in omogoči izvedbo skrbnega pregleda poslovanja. Slednje bodo, v okviru zakonskih omejitev, seveda omogočili. Vprašanj, kako daleč so dogovori in ali je v igri prodaja sedaj največjemu na slovenskem trgu, Arrivi, ki je v lasti nemških železnic (Deutsche Bahn, DB) v družbi Alpen Invest niso želeli komentirati, ostali prodajalci pa na naša vprašanja niso odgovorili.

Članice skupine Alpetour Potovalna agencija, ki je največji avtobusni prevoznik na Gorenjskem, so poleg matičnega Alpetourja še jeseniški Integral Avto, Integral AP Tržič (98,79-odstotno) in Kam-bus. Skupina Alpetour s 452 zaposlenimi je v letošnjem prvem polletju ustvarila 16,4 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje in dosegla poslovni izid iz poslovanja v višini 1,86 milijonov evrov, kar je za 11 odstotkov več kot so planirali. Dobiček iz poslovanja v matični družbi je znašal 1,09 milijona evrov, je v polletnem poročilu zapisala direktorica Ivana Zupančič Gaber. Alpetour je letos z nakupom 17 novih avtobusov bistveno posodobil svoj vozni park in izboljšali starostno strukturo, tako da je bila povprečna starost avtobusov ob polletju 6 let in 11 mesecev.

Med vsemi prevozniki, ki izvajajo javni potniški promet v Sloveniji je Alpetour brez osmouvrščenega Kambusa na tretjem mestu, za skupino Arriva in celjskim Izletnikom. Sledijo goriški Avrigo, LPP, AP Murska Sobota, Koratur, Kambus in Integral Brebus. Prvih pet avtobusnih podjetij opravi največ, okrog 3,5 milijona linijskih kilometrov, ter prepelje največ potnikov, ter prejme največ kompenzacij za opravljanje gospodarske javne službe (GJS) javnega potniškega prometa (JPP), pravi direktor Združenja za promet pri GZS Robert Sever. Prihodnost JPP je po njegovih besedah še naprej negotova, saj je državni denar zagotovljen le do junija 2015.