Bayer se krepi tudi prek prevzemov

Čisti dobiček nemškega kemijskega velikana je bil višji za 32,7 odstotka in je znašal 3,2 milijarde evrov.

Objavljeno
28. februar 2014 15.05
Bayer
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Leverkusen − Nemški kemijski velikan Bayer je lansko prodajo zvišal za pet odstotkov glede na leto prej in je ta znašala 40,2 milijarde evrov. Čisti dobiček je bil višji za 32,7 odstotka in je znašal 3,2 milijarde evrov.

EBITDA se je zvišal za 1,5 odstotka in je bil 8,4 milijarde evrov. »Lansko leto je bilo za nas posebno, ne le zaradi 150. obletnice, ampak tudi zato, ker smo na trg uspešno lansirali kar nekaj novih izdelkov,« je v Leverkusnu dejal prvi mož Bayerja Marijn Dekkers.

Področje Life Science, pod katerega spadata področji Zdravje (Healthcare) in CropScience (varstvo rastlin), v katerih se ukvarjajo z zdravjem ljudi, živali in rastlin, je k prodaji prispevalo 70 odstotkov in 90 odstotkov k čistemu EBITDA. Področje zdravja je zraslo za 6,8 odstotka, zahvaljujoč novim farmacevtskim izdelkom. Znotraj tega se je prodaja področja zdravila zvišala za 9,4 odstotka in je dosegla 11,2 milijarde evrov. Samo pet pred kratkim lansiranih zdravil je lani doseglo 1,5-milijardno prodajo, kar je pol milijarde evrov več, kot so načrtovali. Prav zaradi teh rezultatov so pri Bayerju zvišali tudi napovedi za nadaljnjo prodajo teh zdravil, ki naj bi vrh dosegla pri 7,5 milijarde evrov letne prodaje. EBITDA področja zdravje je bil lani glede na leto prej 4,2 odstotka višji. Kot je dejal Dekkers pa so bili dobički na tem področju nekoliko manjši zaradi visokih vlaganj v raziskave in razvoj ter marketinškimi stroški, povezanimi z lansiranjem novih produktov.

Tudi Varstvo rastlin je lani uspešno poslovalo. »Nova strategija, ki smo jo zastavili v letu 2011, se obrestuje,« pravi Dekkers. Rast prodaje, ta je dosegla 8,8 milijarde evrov, so prispevali novi izdelki iz skupine za zaščito rastlin, največje rasti pa so dosegli v Latinski Ameriki. Do leta 2016 bo Bayer trgu predstavil več kot 25 novih izdelkov s tega področja.

Na drugi strani pa je bilo lani področje materialov (polimeri in umetne mase) manj uspešno zaradi »težkih razmer na trgu«. Negativni učinek menjalnih tečajev je čisti EBITDA znižal za skoraj 260 milijonov evrov. Prodaja je bila v primerjavi z letom 2012 0,4 odstotka večja, ko je bila rast negativna, in je dosegla 11,2 milijarde evrov. Uspešnost pa je različna glede na izdelek in regije. Tako so bili uspešni pri poliuretanskih izdelkih, medtem ko sta bila prodaja in dobiček polikarbonatov negativna zaradi prezasičenosti trga.

Med letoma 2014 in 2016 bodo v raziskave in razvoj vložili 18 milijard evrov, predvsem v področje LifeScience. Letos bo raziskavam in razvoju namenjenih 3,5 milijarde evrov. Prodaja naj bi se letos dvignila za še nadaljnjih pet odstotkov in bi bila med 41 in 42 milijardami evrov. Položaj na trgu bodo še naprej krepili tudi s prevzemi. Tako bodo po Dekkersovih besedah okrepili področje onkologije s prevzemom norveškega partnerja Algeta. Napovedali so tudi prevzem vodilne kitajske družbe na področju zdravil brez recepta, Dihon. Podobno je tudi na področju CropScience, kjer so prevzeli tudi nekaj podjetij, ki se ukvarjajo s proizvodnjo semen v Latinski Ameriki, in v podjetju Prophyta, ki je pomemben dobavitelj za izdelke za protimikrobno zaščito rastlin.