Cameva AG: Še vedno se zanimamo za Elan

V Camevi vidijo možnosti, da Elanu zagotovijo nove posle, a čakajo na pogajanja s prodajalci tovarne.

Objavljeno
02. marec 2014 19.31
7.6.2012 Portoroz, Slovenija. Jadrnice in jahte v Marini Portoroz.FOTO:JURE ERZEN/Delo
Vanja Tekavec, gospodarstvo; Blaž Račič, Jesenice
Vanja Tekavec, gospodarstvo; Blaž Račič, Jesenice
Ljubljana, Begunje na Gorenjskem – Za nakup Elana se zanima tudi švicarsko-avstrijska družba Cameva AG, ki jo pooseblja nekdanji podpredsednik Ferrarija Dany Bahar. V Camevi pravijo, da so zainteresirani za Elan, vendar se je njihova ponudba za begunjsko tovarno športne opreme iztekla konec januarja.

Elan je eno od podjetij, za katera država že nekaj let, pravzaprav od leta 2009, išče novega lastnika. Pri zadnjem poskusu prodaje sta v ožji krog prišla dva zasebna investitorja, oba sta opravila skrbni pregled in svojo namero novembra lani podkrepila tudi z oddajo zavezujočih ponudb. Prvi je holding Cameva s sedežem v Švici, drugi kupec pa naj bi bil po pisanju medijev finančni sklad WAB Capital.

»Novembra lani smo po pravilih prodajnega tenderja oddali zavezujočo ponudbo za Elan, vendar moramo povedati, da se je naša ponudba iztekla,« je za Delo dejal Vitus Eckert, avstrijski zastopnik Cameva AG. Poudaril je, da je Cameva še vedno strateško zainteresirana za nakup, toda odločitev o nadaljnjih pogajanjih je v pristojnosti lastnikov Elana, je dodal Eckert.

Med ustanovitelji investicijskega podjetja Cameva AG je tudi nekdanji podpredsednik družbe Ferrari in nekdanji predsednik uprave avtomobilske družbe Lotus Dany Bahar. Glavna dejavnost Cameve je vlaganje v uveljavljene blagovne znamke športne opreme, svoj posel so razširili še na ladjedelništvo. Cameva je lastnik ladjedelniške skupine Techno Legno Yacht Group na severu Italije, kupila je tudi blagovno znamko luksuznih plovil Royal Denship Yachts in pripadajoči »goodwill«.

Prav v ladjedelniškem poslu naj bi Cameva videla priložnost za sinergije z Elanom, katerega sestavni del je proizvodnja jadrnic in motornih čolnov, ter možnost, da begunjskemu proizvajalcu zagotovijo nove posle. Vitus Eckert načrtov, ki jih imajo z Elanom, ni želel predstavljati, prav tako ni izdal, koliko je Cameva pripravljena odšteti za Elan, kjer od novega lastnika poleg kupnine v obliki dokapitalizacije pričakujejo vlaganja v razvoj.

Časa za Elan vse manj

Glavni lastnik Elana je država oziroma državni PDP, Modra Zavarovalnica in Triglav Naložbe. V begunjskem podjetju zagotavljajo, da prodajni postopek, ki se mora po načrtu končati v prvem kvartalu letošnjega leta, za zdaj poteka po predvidenem urniku, prodajnega postopka in ponudbe švicarsko-avstrijskega holdinga pa niso komentirali.

Dokler ne bo sprejeta odločitev o prodaji morebitnemu kupcu, v Elanu ne pričakujejo odločitve glede domnevne desetmilijonske državne pomoči, ki so jo dobili leta 2008. Pojasnili so, da so na splošno sodišče Evropske unije v Luksemburgu vložili tožbo na odločbe evropske komisije o vračilu domnevno nedovoljene državne pomoči. Pred začetkom prodajnega postopka so evropski komisiji še predlagali, da zadrži postopke vračila domnevno nedovoljene dokapitalizacije Elana do zaključenega postopka prodaje. Interesenti za nakup podjetja so s tem seznanjeni, zagotavljajo v Begunjah.

Kaj bi morebitna dodatna vlaganja potencialnega kupca pomenila za družbo in njen razvoj, v Elanu niso povedali. Dodali so, da se finančni dolg družbe do bank zmanjšuje, obveznosti pa redno poravnavajo. Zaradi sezonske narave poslovanja bodo tudi letos potrebovali kratkoročni kredit za financiranje proizvodnje, pri tem pa ocenjujejo, da jim bodo banke prisluhnile.