Carlsberg iz boja za Laško

Prodaja: danski pivovar odstopa zaradi težav na ruskem trgu.

Objavljeno
22. december 2014 19.53
Pivo in cvetje Laško, 11. 07. 2013
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Gneča v »podatkovni sobi«, kjer kupci opravljajo skrbne preglede Pivovarne Laško, bo nekoliko manjša, kot je bilo sprva pričakovati. Več virov je včeraj namreč potrdilo informacijo, da se je Carlsberg v soboto umaknil iz tekme za nakup pivovarne.

Glavni razlog za umik Carlsberga iz tekme za Laško so njegove težave, povezane s padanjem vrednosti rublja na ruskem trgu, ki velja za najmočnejši prodajni trg danskega pivovarja v vzhodni Evropi. Carslberg v Rusiji namreč ustvari več kot tretjino svojega dobička, padec ruske valute in rusko-ukrajinska kriza pa bi lahko letos oklestila tudi del prihodkov danske skupine, napovedujejo analitiki.

Po dosegljivih informacijah je Carlsberg o svojem umiku že obvestil Unicredit, ki Pivovarni Laško svetuje pri iskanju novega lastnika, s tem pa v tekmi za slovensko pijačarsko skupino ostaja le še pet kupcev. Poleg nizozemskega Heinikena kot zdaj edinega stratega se med potencialnimi kupci omenjajo še finančni skladi, ki se zadnja leta redno pojavljajo med potencialnimi kupci slovenskih podjetij; to so skladi KKR, Mid Europa Partners, CVC Capital Partners in Bain Capital.

Zavezujoče ponudbe že februarja?

Odstop stratega iz tekme za nakup pivovarne načeloma ni dobra novica za njene delničarje iz najmanj dveh razlogov: prvič, krog potencialnih tekmecev, ki se bodo potegovali za pivovarno, se oža, in drugič, strategi običajno ponudijo višjo kupnino kot finančni investitorji. Vse to bi torej hipotetično lahko vplivalo tudi na višino prejetih zavezujočih ponudb, vendar poznavalci menijo, da te nevarnosti ni, saj je Carlsberg odstopil zaradi lastnih težav, in ne zaradi težav Laškega. Neuradno je slišati tudi, da so finančni skladi po višini nezavezujočih ponudb menda kar krepko prekašali oba strateška kupca, od katerih je zdaj v igri le še eden. A nezavezujoče ponudbe so šele vstopnica, s katero si zainteresirani kupci zagotovijo dovoljenje za skrbni pregled (ti so se začeli 10. decembra) in vstop v drugi krog pogajanj, ključne pa bodo prispele zavezujoče ponudbe, ki morajo biti po nekaterih informacijah na mizi že okrog 15. februarja. Kot je znano, želi Pivovarna Laško z dokapitalizacijo zbrati do 75 milijonov evrov svežega kapitala, časa za to ima do sredine junija 2015. O najboljšem kupcu bodo na koncu odločali tudi lastniki pivovarne ki so se pred kratkim povezali v prodajni konzorcij.