Dana lani presegla načrte

Prodajne načrte so presegli za 0,2 odstotka, za približno tri odstotke pa so okrepili izvoz. Poleg tega so tudi zaposlovali.

Objavljeno
03. marec 2015 12.42
lindič dana
Ba. Pa., gospodarstvo; STA
Ba. Pa., gospodarstvo; STA
Ljubljana − Mirnska Dana je lani prodala za nekaj manj kot 13 milijonov evrov pijač in s tem za skoraj pet odstotkov presegla predlansko prodajo. Medtem ko je predlanskim ustvarila le skromen dobiček, pa je lani zabeležila 350.000 evrov čistega dobička. Njen lanski dobiček pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA) je znašal 1,65 milijona evrov.

Direktor Dane Marko Hren je za STA povedal, da so svoje lanske prodajne načrte presegli za 0,2 odstotka, hkrati pa so za približno tri odstotke okrepili svoj izvoz, ki zdaj dosega 26,3-odstotni delež prodaje. Nekaj prodajne rasti so dosegli tudi na domačem trgu.

Ugodne cene surovin

Navedeno rast je pripisal ugodnemu gibanju cen surovin, povečani proizvodnji in nižanju različnih stroškov. V Dani so po desetih letih lani znova zaposlovali. Zaposlili so štiri ljudi, letos pa nameravajo zaposliti še tri. Sicer imajo zdaj nekaj več kot 90 zaposlenih, je dodal.

V Dani so začeli lani 2,5 milijona evrov vredno naložbo v novo linijo za polnjenje sokov in nektarjev v večslojno kartonsko embalažo, ki jo bodo letos končali, in v posodobitve proizvodnje svojih polizdelkov. Sicer so te dni začeli poskusno obratovanje. Prve nove izdelke s te linije pa bodo aprila poslali na trg.

V družbi letos načrtujejo približno triodstotno rast in nekaj manj kot 14,4 milijona evrov prodaje ter dobiček na približni ravni lanskega. Prve večje učinke nove naložbe pričakujejo šele prihodnje leto.

Posodobitev proizvodnje

Jeseni načrtujejo posodobitev in povečanje svojih proizvodnih zmogljivosti za izdelavo polizdelkov, za kar bodo namenili približno pol milijona evrov. Del te naložbe bi radi pokrili z evropskimi razpisnimi sredstvi, je dejal direktor.

Sicer je Dana 73 odstotkov svojih izdelkov prodala na domačem trgu, razliko pa na Hrvaškem in Slovaškem ter v Italiji, Rusiji, na Kitajskem in v ZDA. S svojimi polizdelki oziroma sirupi je tudi vse bolj zastopana na Hrvaškem, v BiH, Srbiji in Makedoniji ter na Kosovu. Glede na družbino petletno strategijo bi radi delež svojega izvoza povečali na 30 odstotkov.

Na področju prodaje negaziranih voda je Dana v Sloveniji lani dosegla približno 16-odstotni delež in za približno dva odstotka presegla predlanskega, je še povedal Hren.

Dana je lani začela izdelovati nekaj novih pijač, med njenimi novostmi so negazirana brezalkoholna pijača Dana Fruty, prenovljena blagovna znamka sadnih sirupov in Danini sirupi, izdelani brez dodatka sladkorja oziroma s stoodstotnim deležem sadja.