Dana stavi na vodo in sirupe

Obetavna rast: mirnska tovarna pijač se dobro upira krizi. Plus za sirupe, ustekleničena voda med najboljšimi v državi.

Objavljeno
20. maj 2014 20.40
rajšek dana
Zdenka Lindič-Dragaš, Novo mesto
Zdenka Lindič-Dragaš, Novo mesto
Mirna – »Statistični podatki, ki Sloveniji obetajo rast, imajo podlago. Nam se prodaja popravlja. V prvih štirih mesecih smo imeli štiri milijone evrov prometa, kar je štiri odstotke nad planom. Smo optimistični,« je poslovanje mirnske Dane ocenil direktor Marko Hren.

Zaradi težkih gospodarskih razmer in padanja kupne moči ima mirnska tovarna pijač po Hrenovih besedah za sabo težavno lansko leto. Proizvodnja je bila manjša za desetino, prihodki v višini 12,4 milijona evrov pa so se zmanjšali za nekaj odstotkov manj, saj se je spremenila sestava prodaje. »Prišli smo na precej tanek led, vendar smo kljub manjši prodaji in proizvodnji ter podražitvi surovin ohranili pozitiven rezultat z nekaj tisoč evrov dobička in dobro likvidnost,« je povedal Marko Hren.

Nove naložbe

Po obratu v prvih štirih mesecih, ki za proizvodnjo pijač niso glavna sezona, si v Dani letos obetajo boljši rezultat. K temu bodo svoje prispevale naložbe, ki so jih lani nekoliko zavrli in vložili le pol milijona evrov v remonte. Letos in v prihodnjem letu bodo investirali dva milijona evrov v nove izdelke, nova orodja in prenovo linije za sokove, 90 zaposlenim pa se bodo pridružili štirje novi. Do zdaj sta se dva, začeli so izdelovati nekaj novih pijač in izvedli so naložbi v nova orodja za novo litrsko plastenko za vodo in sirupe,.

V proizvodnji sirupov ima Dana šestdesetletno tradicijo, ogromno znanja in eno vodilnih pozicij na slovenskem trgu, ki jo namerava ohraniti ali celo še povečati tržni delež. »Sirupi so v kriznih časih še bolj zanimivi. Kupci jih prepoznavajo kot censko ugoden, dober in zdrav izdelek, ki si ga odmerijo po svoji želji,« je povedal Marko Hren. Dana je ponudbo sirupov, ki jih po novem prodaja pod enotno blagovno znamko, letos obogatila s štirimi novimi okusi, popolna novost pa je bezgov sirup brez dodanega sladkorja oziroma z dodanim sadnim sladkorjem. »Ob dodatku vode dobimo stoodstotni naravni sok. Čeprav bo cena nekoliko višja, se ne bojimo za kupce, saj jih vse več prisega na zdravo življenje,« je prepričan Danin direktor Hren.

Dana je že lani občutno povečala izvoz, trend pa se letos nadaljuje. S 73 odstotki prodaje je sicer še vedno glavni domači trg, med tujimi pa prevladujejo ameriški, slovaški, ruski, kitajski in trgi nekdanje Jugoslavije. Za slovaškega partnerja izdelujejo sirup za v mleko, za ruskega informirano vodo, Danini izdelki so na voljo v kitajskih hotelih, v države nekdanje Jugoslavije pa so najbolje prodajali polizdelke. Zdajšnje poplave na teh območjih so se jih zelo dotaknile; Dana je tja poslala pet kamionov s 100.000 litri ustekleničene vode, še za 15 kamionov pa so jo napolnili po znižani ceni na račun donatorjev. Po nedavno opravljeni analizi je voda Dana najboljša od vseh sorodnih slovenskih ustekleničenih vod.