Dars bo začel testirati elektronsko cestninjenje za težka vozila

V prihodnjih treh mesecih vozniki zaradi postavitve portalov lahko pričakujejo povečanje števila zapor.

Objavljeno
24. februar 2017 16.11
lvi_dars
C. P.
C. P.

Ljubljana − Družba za avtoceste (Dars) nadaljuje dela pri vzpostavitvi elektronskega cestninskega sistema za težka vozila. Prva portala za potrebe testiranja delovanja sistema bodo predvidoma postavili v prihodnjih dneh, za kar bodo potrebne polurne zapore. Eden portal bo na vipavski hitri cesti pri Vrtojbi, drugi pa na gorenjski avtocesti pri priključku Brezje.

Na avtocestnem omrežju bo po novem 126 fiksnih cestninskih portalov nad avtocestami in hitrimi cestami, ki bodo uporabljali tako imenovano tehnologijo DSRC, ki deluje na frekvenci 5,8 gigaherca in bo omogočala brezžično komunikacijo med vozilom in obcestno napravo. Od 126 portalov jih bo 15 dodatno opremljenih z napravami za stacionarni cestninski nadzor.

Prečne portale bodo postavili do poletja

Zdaj na celotnem avtocestnem omrežju postavljajo jeklene varnostne ograje na območju bodočih portalov, delajo temelje portalov in izkope za njihovo priključitev na električno in optično omrežje. Delajo tako, da zunaj prometnih konic zapirajo odstavne pasove, vendar se občasnim zastojem ni mogoče izogniti, saj določena dela terjajo tudi zaporo voznega pasu.

 

Dars je pogodbo sklenil s Telekomom Slovenije in Q-Free. Foto Leon Vidic


Postavitev prečke portalov čez avtocesto bo potekala postopno, predvidoma do poletja, v čim večjem obsegu pa jo bodo na Darsu izvajali v nočnem času, ko je najmanj prometa. V prihodnjih treh mesecih vozniki zaradi postavitve portalov lahko pričakujejo povečanje števila delovnih zapor na avtocestnem omrežju, zaradi česar lahko nastanejo tudi krajši zastoji, so opozorili na Darsu.

Vrednost pogodbenih del je 90,6 milijona evrov in zaobjema vzpostavitev sistema in izvajanje dogovorjenih storitev v desetletnem obdobju delovanja sistema. Dars je pogodbo sklenil s konzorcijem Telekom Slovenije in Q-Free.

Naprava SiGO bo za tovorna vozila obvezna

Cestnina v prostem prometnem toku se bo od težkih vozil predvidoma začela zbirati od začetka leta 2018, kar pomeni, da se ta vozila ne bodo več ustavljala pred cestninskimi postajami, ki jih bodo lahko postopoma odstranili.

Uporabnikom bo na voljo popolna avtomatska rešitev z elektronsko napravo v vozilu, imenovano SiGO, ki bo za uporabo avtocest za težka vozila obvezne. Te naprave bodo v lasti Darsa, uporabnikom pa bodo zanje zaračunali administrativne stroške ter stroške v primeru izgube, poškodovanja ali kraje.