Deset tisoč prikolic Adrie vsako leto doslej

50 let proizvodnje: novomeška proizvajalka počitniških prikolic in avtodomov trdno tretja v Evropi. Širitev na Vzhod.

Objavljeno
12. maj 2015 19.10
Zdenka Lindič-Dragaš, Novo mesto
Zdenka Lindič-Dragaš, Novo mesto
Novo mesto - Skupina Adria Mobil je lani prodala 8500 počitniških prikolic in avtodomov ter več kot tisoč mobilnih hišic in ustvarila 250 milijonov evrov prihodkov ter več kot 10 milijonov evrov dobička. Prodajo je bila količinsko večja za šest odstotkov, dohodkovno še malo več.

Na evropskem trgu karavaninga, ki se lani ni povečal, je Adria Mobil povečala tržni delež na 6,2 odstotka, od tega na prikoličarskem trgu na 5,7 odstotka, v programu avtodomov in vanov pa celo na 6,9 odstotka. »Upamo si domišljati, da je Adria ena najprepoznavnejših in najuglednejših blagovnih znamk v Evropi,« je po današnji mednarodni novinarski konferenci ob 50-letnici družbe povedala generalna direktorica Adrie Mobil Sonja Gole.
To so po njenem dosegli z nenehnim produktnim razvojem, odličnim dizajnom, visoko kakovostjo izdelkov, s prav takim servisom za kupce in skrbjo za odnose v prodajni mreži, kar je tudi najboljši obet za finančno trdnost, stroškovno učinkovitost in nadaljnjo rast družbe. Kaže dobro. Adria Mobil je za letos načrtovala 5-odstotno rast s prodajo nekaj več kot 9000 izdelkov, a je do zdaj presegla prodajne načrte za petino, kar je že omogočilo 50 novih zaposlitev. V matični družbi zdaj dela okoli 700 zaposlenih, v skupini jih je 1200, če se bodo dobri trendi nadaljevali, bodo še zaposlovali. »Smo pa realni. Na trgu se ne obeta pomembna rast, le stabilnost, zato v Adrii Mobil računamo na okoli desetodstotno rast. Prodaja je odvisna od odzivov na novo sezono izdelkov, za katero pa verjamemo, da je po razvoju in dizajnu ena najboljših,« je povedala Goletova.

Generalna direktorica za Adrio Mobil, ki izvaža 98 odstotkov izdelkov, izdelke pa ima v vseh cenovnih razredih, predvideva letos povečanje skupnega tržnega deleža v Evropi na najmanj 6,5 odstotka, kolikor so dosegli do zdaj, v naslednjih treh letih pa na 7,2 odstotka. Postajajo »globalni igralec«, saj prodajajo tudi v Avstraliji, Koreji, Izraelu, na Japonskem, dogovarjajo pa se za velik projekt na Kiitajskem.

Prva počitniška prikolica je bila v okviru takratnega IMV v Novem mestu narejena v letu 1965 - za švedski trg. »Adria je dočakala 50 let zaradi stalnega razvoja, prilagajanja različnim željam in potrebam kupcev na posameznih trgih, in prizadevanja, da je najboljša po dostopnih cenah,« je poudarila Sonja Gole. V polstoletni zgodovini je novomeška proizvodnja počitniških prikolic in avtodomov doživljala vzpone in padce; najhuje je bilo pred 19 leti, ko pa je Goletovi uspelo doseči preživetje za skoraj klinično mrtvo podjetje. Blagovna znamka Adria z več kot pol milijona prodanimi počitniškimi prikolicami, 70.000 avtodomi in vani ter 10.000 mobilnimi hišicami zaseda tretje mesto na evropskem trgu karavaninga. Ob polstoletnem jubileju je Adria Mobil povabila v Novo mesto okoli 350 svojih evropskih distributerjev, prodajalcev in novinarjev, ki so bili navdušeni nad najnovejšimi Adriinimi izdelki serije Silver, prav tako pa tudi nad predstavitvijo dosedanjih prikolic in avtodomov v priložostnem muzeju ob velodromu v Češči vasi v bližini tovarne Adrie Mobil.