Deutsche Bahn lani s hudo izgubo

Nemški upravljavec železnic se je prvič po letu 2003 znašel v rdečih številkah. Izguba je bila lani 1,3 milijarde evrov.

Objavljeno
16. marec 2016 16.23
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin - Nemške državne železnice so lani beležile številne uspehe, a tudi rekordne izgube, odgovornost zanje pa pripisujejo hčerinski družbi za tovorni promet, reorganizacijam v koncernu in stavkam vlakovodij. Kar 1,3 milijarde evrov v rdečih številkah je za Deutsche Bahn prvi minus v dvanajstih letih, še leta 2014 so pridobili dobička za skoraj milijardo.

Pri DB Cargo so lani ustvarili za 4,3 odstotka manj prometa kot leto pred tem, vse pa ni v redu niti pri regionalnem potniškem prometu s hitrimi mestnimi železnicami in avtobusi vred, saj se je število vseh potnikov hčerinske družbe DB Regio lani zmanjšalo za 1,2 odstotka.

Z regionalnimi prometnimi sredstvi so Deutsche Bahn še vedno zabeležili 2,5 milijarde potnikov, zadovoljni pa so lahko tudi s povečanjem prometa na daljših progah. Število potnikov na hitrih vlakih ICE in Intercity se je povečalo za 2,2 odstotka na 132 milijona.

Te uspehe so vsaj delno prinesle akcije z izjemno poceni kartami, saj tudi na doslej dragih progah občasno ponujajo vozovnice za devetnajst evrov. Odkar so v Nemčiji liberalizirali avtobusni promet na dolge proge, pa tudi pri Deutsche Bahn ponudbo poceni prevoza na medmestnih in mednarodnih progah dopolnjujejo z avtobusi.

Vprašanje pa je, koliko potnikov so jim odvzeli tekmeci. Pri vodilnem ponudniku MeinFernbus Flixbus so lani zabeležili dvajset milijonov potnikov, kar je dvakrat več kot pa leto pred tem. S progo Paris - London nameravajo z IC-avtobusi, ki v britansko prestolnico že vozijo iz Düsseldorfa, tekmovati tudi na britanskem trgu.

Delno kriva tudi stavka

Tudi predsednika uprave Deutsche Bahn Rüdigerja Grubeja uspehi veselijo, pod črto pa priznava, da lani niso dosegli vsega, kar so si zadali. Za izgube delno krivi tudi stavke vlakovodij, pri nemških železnicah pa po poročilih nemškega tiska že razmišljajo o krčenju infrastrukture za tovorni promet.

Po še nepotrjenih informacijah časopisa Frankfurter Allgemeine Zeitung naj bi zaprli okrog petsto od 1500 postaj za pretovarjanje tovora, s tem pa tudi 3500 delovnih mest. Dokončno pa naj bi se o tem odločili junija, za DB Cargo pa že napovedujejo sanacijo in ponovno rast prometa za leto 2018.

Zastonjski internet samoumeven

Pri Deutsche Bahn so že predstavili tudi program »Prihodnost železnice« za večjo kakovost potniškega prometa, saj se mnogi potniki pritožujejo zaradi zamud in drugega. Kritiki sicer opozarjajo, da bi morale biti čista stranišča in zadovoljiva ponudba v restavracijah samoumevna, ter da potnike vse bolj moti pomanjkanje zastonjskega interneta. Ta je v avtobusih na dolge proge že dolgo vsakdanjost, na vlakih Deutsche Bahn pa ga načrtujejo šele za leto 2020 in še tedaj le za brzovlake ICE.

Pri Deutsche Bahn z izboljšanji ne bi smeli predolgo čakati, saj tudi tekmeci še naprej ne stojijo križem rok. Na Slovaškem so nedavno naznanili načrte za prvo evropsko progo Hyperloopa, ki bi razdaljo med Bratislavo in Dunajem prevozil v osmih minutah.

Futuristična vizija izumitelja in milijarderja Elona Muska, ki jo pravkar poskuša uresničiti več ameriških podjetij, predvideva potovanja v brezzračni cevi s hitrostjo 1200 kilometrov na uro ter zaradi neobstoječega trenja z zelo nizko energetsko porabo. V Kaliforniji, kjer naj bi nekaj manj kot šeststo kilometrsko razdaljo med Los Angelesom in San Franciscom prevozili v pol ure, nameravajo prvo progo graditi že letos poleti, za potnike pa naj bi znanstvena fantastika postala realnost leta 2018.