Dimnikarji pri OZS proti načrtovanim spremembam

Menijo, da bi možnost proste izbire dimnikarja pomenila prelaganje odgovornosti na uporabnika in bi lahko prinesla tveganja za varnost.

Objavljeno
10. marec 2015 18.10
Je. G., Delo.si, STA
Je. G., Delo.si, STA
Ljubljana - Sekcija dimnikarjev pri OZS nasprotuje spremembam na področju dimnikarskih storitev, ki jih je za leto 2016 napovedalo ministrstvo za okolje in prostor. Menijo, da bi možnost proste izbire dimnikarja pomenila prelaganje odgovornosti na uporabnika in bi lahko prinesla tveganja za varnost, piše STA.

Resorno ministrstvo je minuli teden sporočilo, da za prihodnje leto, potem ko se konec leta izteče koncesijski način izvajanja dimnikarskih storitev, pripravlja nekatere spremembe. Predvideno je, da bi uporabniki lahko sami izbrali izvajalca, izvajalci ne bi bili več omejeni na območja, te storitve pa bi lahko izvajali vsi, ki bi izpolnjevali pogoje.

Kot je v današnjem sporočilu zapisal predsednik sekcije dimnikarjev pri OZS Simon Dovrtel, imajo državljani z dimnikarsko javno službo zagotovljenega neodvisnega dimnikarja, ki izvaja meritve emisije dimnih plinov, pregledovanje in čiščenje kurilnih, dimovodnih in prezračevalnih naprav.

»Vsakdo ima zagotovljeno oskrbo v enakem obsegu, pod enakimi pogoji in za enako ceno. Ker gre pri tem za varnost v širšem smislu oziroma za javni interes, mora za to v prvi vrsti sistemsko poskrbeti država,« je dodal.

Dovrtel pravi, da »usmerjanje pozornosti v medijih na prosto izbiro izvajalca, ko je govora o javnem interesu, nikakor ni na mestu«. Prepričan je, da se delo dimnikarja »bolj kot z zdravnikom lahko primerja le z inšpekcijsko službo ali s policistom«.

Dimnikarska služba je namreč dolžna neodvisno nadzorovati, spremljati in vzdrževati obratovanje naprav v javnem interesu. »Ne glede na to pa imajo uporabniki možnost izbire konkretnega dimnikarja v posameznem podjetju, tako kot zdravnika v posameznem zdravstvenem domu. Trenutni sistem ni v nasprotju s predpisi EU, temveč celo pomaga pri uresničevanju zahtev EU,« meni Dovrtel.

»Če bi bila dimnikarska služba v prihodnosti urejena na prostem trgu, bi to pomenilo, da bo za pravočasno in pravilno oskrbo naprav v celoti odgovoren uporabnik. Problem je tudi ta, da bi dimnikarji svoja mnenja lahko začeli prilagajati volji uporabnika,« je prepričan Dovrtel. Meni, da bi se lahko mnenja o napravi izdelovala »po naročilu«, saj bi dimnikarja predvsem zanimalo, da bi stranko obdržal.

Opozarja na zagotavljanje sistemskega nadzora nad napravami in na težavo opredelitve odgovornosti. "»Kateri dimnikar naj bi bil dolžan skrbeti za posamezno napravo? Ali bodo res vse naprave v državi oskrbovane? Kateri dimnikar odgovarja za varnost dimnikov v večstanovanjskih stavbah, kjer je na skupni dimnik priključenih več kurilnih naprav? Kateri dimnikar bi na primer v primeru dimniškega požara ali zastrupitve preveril stanje naprav, priskrbel zgodovino ali opravil intervencijo ob 22. uri zvečer?« je vprašanja nanizal Dovrtel.

Meni, da ni tehtnih argumentov za tako drastične spremembe sistema in ni mogoče trditi, da spremembo sistema želijo uporabniki, saj jih je, tako Dovrtel, 90 odstotkov s storitvami zadovoljnih.

Izvajanje dimnikarske službe so zaradi neenotnega izvajanja leta 2004 z lokalne prenesli na državno raven. V Sloveniji je 194 dimnikarskih območij, na posameznem območju pa dimnikarsko službo izvaja posamezno podjetje, ki ima koncesijo države.