EU po aferi VW predlaga bistveno več nadzora

Evropska komisija predlaga spremembo sistema homologacij in nadzor nad vozili, ki so že v prometu.

Objavljeno
27. januar 2016 17.18
G. B.
G. B.

Bruselj - Evropska komisija je danes predlagala spremembe sistema homologacije motornih vozil, v okviru katerega naj bi bilo njihove preizkušanje bolj neodvisno, hkrati pa naj bi se povečal tovrstni nadzor nad avtomobili, ki so že v uporabi.

»Razkritja v zvezi s Volkswagnovimi vozili so pokazala, da je sistem, ki omogoča dajanje avtomobilov na trg, potrebno izboljšati. Za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov je treba poostriti pravila in hkrati zagotoviti, da se dejansko upoštevajo. Treba je vzpostaviti enake pogoje in pošteno konkurenco na trgu,« je dejal podpredsednik za delovna mesta, rast, naložbe in konkurenčnost Jyrki Katainen.

Kot  navaja komisija, večina držav članic za preskušanje in preverjanje skladnosti vozil z zahtevami EU-homologacije imenuje tehnične službe, ki jih neposredno plačujejo proizvajalci avtomobilov. Zato predlaga spremembo plačnega sistema, da bi se izognili finančnim povezavam med tehničnimi službami in proizvajalci, ki bi lahko privedle do navzkrižij interesov in ogrozile neodvisnost preskušanja.

Medtem ko sedanja pravila obravnavajo zlasti predhodno preverjanje emisij, naj bi v prihodnosti države članice in komisija izvajale naključne preglede vozil, ki so že na trgu. Vse države članice bi morale imeti možnost, da sprejmejo zaščitne ukrepe proti neskladnim vozilom na svojem ozemlju, ne da bi jim bilo treba čakati na ukrepanje organa, ki je izdal homologacijo.

Predlog komisiji omogoča, da naloži finančne kazni – govori se o znesku okoli 30 tisoč evrov na vozilo – kar naj bi proizvajalce in tehnične službe odvrnilo od dopuščanja, da se na trg dajejo neskladna vozila.

Komisija še dodaja, da bo moral proizvajalec zagotoviti dostop do protokolov programske opreme v avtomobilu.

O njenih predlogih bodo zdaj razpravljale in odločale članice unije in Evropski parlament.