Facebook trdno na prestolu oglaševalskih dobičkarjev

Facebook zmaguje v bitki za uporabnike in oglaševalske dolarje in pušča konkurenco velik korak zadaj.

Objavljeno
28. julij 2016 16.38
Earns Facebook
Jan Bratanič
Jan Bratanič

Facebooku je še pred nekaj leti pretila usoda okostenelega velikana, nesposobnega prilagajanja, ki izgublja primat v naboru družbenih omrežij priljubljenih med mladimi.

Po temeljiti transformaciji na krilih prevzemov družbe Oculus VR, specialistke za navidezno resničnost, omrežja za deljenje fotografij Instagram in aplikacije za sporočanje Whatsapp ter enormnih vlaganjih v razvoj umetne inteligence, navidezne resničnosti in izboljšanje uporabniške izkušnje pa danes jezdi val spektakularnih poslovnih rezultatov.

Ameriški spletni velikan je pod taktirko ustanovitelja in glavnega izvršnega direktorja Marka Zuckerberga v drugem letošnjem četrtletju ustvaril 2,1 milijarde dolarjev čistega dobička, kar je 86 odstotkov več kot pred letom dni.

Prihodki so na drugi strani zrasli za 59 odstotkov na 6,44 milijarde dolarjev prihodkov - skoraj petkrat več kot Yahoo in Twitter skupaj. Facebook je tako za kar 420 milijonov dolarjev posekal pričakovanja analitikov z Wall Streeta, ki so v navdušenju povzročili več kot šestodstotno rast delnic ameriškega velikana, katerega tržna kapitalizacija presega 350 milijard dolarjev.

Infografika: Delo

Svetla prihodnost

Razlogov za njihovo navdušenje je več. Prvič, Facebook je uspel z osredotočenjem na uporabnike s pametnimi telefoni v razmeroma kratkem času stopiti iz sence Googla pri privabljanju oglaševalskega denarja. Prikazani oglasi so vse bolj in dražji in dosegajo že 84-odstotni delež vseh prihodkov Facebooka ( 12 odstotnih točk več kot lani).

Družba eMarketer ocenjuje, da bo Facebook letos posrkal kar 22,37 milijarde dolarjev oglaševalskega denarja (lani 17,1 milijarde dolarjev), s čimer bi obvladoval okoli 68 odstotkov oglaševalskega kolača na globalnem trgu družbenih omrežij.

Drugič, Facebook še naprej ustvarja krepko rast uporabnikov. Število tistih, ki so aktivni vsak mesec, se je na letni ravni povečalo za 15 odstotkov na 1,71 milijarde ali petino svetovne populacije. Dnevno aktivnih uporabnikov je 1,13 milijarde, kar je 17 odstotkov več kot pred letom dni.

In tretjič, ameriški velikan si gradi izredno dobre temelje za prihodnost z razvojem platforme za video (video v živo in video 360) in prevladujočega položaja na trgu aplikacij za pošiljanje sporočil. Facebook Messenger je denimo pretekli mesec presegel eno milijardo aktivnih uporabnikov, skupaj z whatsappom jih ima Facebook že več kot dve milijardi.

Dnevno si pošljejo 60 milijard sporočil - trikrat več kot znaša število poslanih SMS sporočil na globalni ravni -, ob vse večji paleti integriranih rešitev pa bi lahko postali kure, ki nosijo zlata jajca. Po oceni analitikov investicijske banke RBC Capital Markets bi lahko obe aplikaciji za sporočanje do leta 2020 prinesli že več kot 10 milijard dolarjev letnih prihodkov.

Navidezna prihodnost

En uporabnik prinese Facebooku danes okoli 16 dolarjev na leto. V ZDA in Kanadi je ta znesek približno trikrat višji, toda ti zneski se bodo v prihodnje zelo verjetno povzpeli močno navzgor. Če uspe Facebooku monetizirati povezave med prijatelji ali še bolje, povezave med podjetji in uporabniki, ki danes prek Messengerja in Whatsapp izmenjajo okoli eno milijardo sporočil dnevno, bi bil lahko ta znesek tudi 30-krat višji ali celo več.

Izjemno svetla prihodnost se kaže tudi na področju rešitev navidezne ali obogatene resničnosti. Obrise svojega potenciala kažeta z gromozansko priljubljenostjo igrice Pokemon Go, zaradi katere so mnogi strokovnjaki prepričani, da bo prvi razcvet obogatene resničnosti skočil k uporabnikom iz pametnih telefonov in ne očal ali kakšnih drugih pripomočkov.

Facebook je na to področje odločneje zakorakal z letošnjim nakupom podjetja Masquerade, s katerega aplikacijo je mogoče preobleči video v podobo risanke - podobno funkcijo omogoča tudi Facebookov konkurent Snapchat.

Aktiven pa je tudi na področju nadaljnjega razvoja navidezne resničnosti. Očala za njeno prikazovanje, ki jih sicer proizvaja Samsung, poganja pa jih programska oprema Oculus VR, naj bi mesečno uporabljalo že en milijon ljudi. Izbirajo lahko med 300 različnimi aplikacijami, ki jim pomagajo bogatiti resničnost ali tvoriti navidezno resničnost. Facebook medtem služi in to ne navidezno.