Ime dneva: Facility v idealnem položaju za naskok na trg

Facility bo s svojim orodjem malu prisoten v sto hotelih. Tekmece si želijo spremeniti v partnerje.

Objavljeno
31. december 2015 15.02
Ekipa podjetja Facility, Ljubljana, 29.December2015 [Facility, podjetja,]
Pavlin Barbara
Pavlin Barbara

Ljubljana – Facility ima z orodjem, ki olajša komunikacijo med zaposlenimi v hotelih, enega najboljših tovrstnih produktov. Hotelirji so za njihovo rešitev dojemljivi, oprema je dostopna po sprejemljivi ceni. Za hitro osvajanje trgov pa potrebujejo denar.

Facility je komunikacijsko orodje za operativo v hotelu. »Z našo rešitvijo olajšamo komunikacijo med zaposlenimi,« pravi vodja razvoja Aljaž Ketiš. To pomeni, da pametni telefoni in računalniki s pomočjo facilityja postanejo osrednji komunikacijski kanal za sporočanje vseh informacij zaposlenim, od čistosti sobe, porabe v minibaru, potrebe po popravilu do dodatnih nalog med dnevom. »Vse tisto, kar je prej potekalo po več različnih kanalih, se v facilityju centralizira,« razlaga Ketiš.

Ideja se je pred tremi leti porodila Luki Bergerju, ko je ob koncu študija čez poletje delal v hotelu v ZDA. Po vrnitvi sta z Aljažem, s katerim sta že imela podjetje za IT-rešitve, začela razmišljati, kako rešiti težave, s katerimi se spopadajo hoteli, in počasi se je rodila zamisel za facility. Prvo različico aplikacije, ki je imela malo funkcionalnosti, so predstavili hotelirjem in nato skupaj s prvimi strankami razvijali pravo aplikacijo. To po dveh letih razvoja lahko strankam ponudijo kot produkt.

Njihov poslovni model je zasnovan na mesečni naročnini, pri čemer jo po Ketiševih besedah zaračunavajo samo za aktivne uporabnike. »Naša logika je, da hotelom ustvarjamo prihranke,« pravi. Mesečna naročnina je povezana z velikostjo hotela in sezono. »V sezoni, ko je manj dela ali so hoteli zaprti, bo na primer sobe pospravljalo samo pet sobaric od 15. Plačali bodo samo za tiste, ki dejansko uporabljajo našo aplikacijo,« poudarja Ketiš.

Zdaj so prisotni v 17 hotelih v Sloveniji in na Hrvaškem. Kmalu pa se bo ta številka približala stotici, saj končujejo pogovore z dvema večjima hotelskima verigama. »Imamo rešitev za problem hotela, zato so kar odzivni,« o tem, kako odprti so hotelirji za njihovo novost, pravi Ketiš.

Konkurence je več na posameznih modulih. »Mi imamo celostno rešitev, tu pa je tekmecev malo. Našli smo zelo dobro konkurenco, na primer na področju housekeepinga. A to je samo eden od naših modulov. Specializirali smo se za celotno operativo hotela in nočemo izpustiti nobenega člena,« razlaga Ketiš. Njihova konkurenca so tudi centralni rezervacijski sistemi za hotele, ki pa bi jih radi iz tekmecev spremeniti v partnerje. »Smo v fazi povezovanja z enimi največjih na svetu,« pravi Ketiš in nadaljuje: »V rešitve, ki jih imamo mi, oni niso usmerjeni. Njihov posel je ponuditi osrednji sistem hotela, ne zgolj tega modula. Za to smo specializirani mi.«

V začetku so razvoj facilityja financirali iz drugih IT-projektov, dobili so tudi subvencijo podjetniškega sklada za zagon podjetja in po koncu programa v pospeševalniku ABC tudi že prvo investicijo 200.000 evrov. To jim bo zadostovalo za kakšno leto. Trenutno jih v ekipi sodeluje osem in eden polovično. »Načrtujemo povečanje ekipe in v letu 2016 novo investicijo, ki bi nam omogočila hitrejši prodor na trg,« pojasnjuje Ketiš.

Med načrti je širitev na severne trge in prek vključitve v eno od večjih verig širitev po tujini. »Ne moremo se slepiti, da konkurenčne ponudbe ne bo vse več. Trenutno smo v idealnem položaju, ker hotelirji postajajo vse bolj dojemljivi, oprema (pametni telefoni) je poceni, dosegljiva. Trenutno imamo najboljši produkt in moramo biti hitri, zato potrebujemo denar za hitro širitev,« poudarja sogovornik.