Finale za prodajo Aerodroma

Za Aerodrom Ljubljana sta prispeli vsaj dve ponudbi, oddali sta ju Vinci Airports in Fraport.

Objavljeno
10. julij 2014 17.18
Posodobljeno
11. julij 2014 06.00
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – V prihodnjem tednu bo morda že znana odločitev, s kom od zainteresiranih kupcev bo Slovenski državni holding (SDH) nadaljeval pogajanja za nakup Aerodroma Ljubljana, za katerega se zanimajo francoski in nemški kupci.

Aerodrom Ljubljana je ena od 15 družb, ki jih namerava vlada prodati. Po neuradnih informacijah sta za nakup Aerodroma prispeli najmanj dve zavezujoči ponudbi, oddala sta jih upravljavec letališč, družba Vinci Airports (s sedežem v Parizu), ki je del skupine Vinci Concessions, in upravljavec frankfurtskega letališča Fraport. Po poročanju Financ naj bi oba ponudnika ponudila dobrih 50 evrov za delnico Aerodroma, je pa predsednik Vinci Airports Nicolas Notebaert v nedavnem pogovoru za Delo poleg cene poudaril tudi pomembnost načrtov za razvoj letališča in povezanost potnikov s svetom.

Čeprav je vlada pred kratkim sprejela sklep o začasni »zamrznitvi« privatizacijskih odločitev, je neuradno mogoče slišati, da sklep vlade načeloma ne bi smel vplivati na potek pogajanj s kupci ljubljanskega letališča. Na državnem holdingu naj bi tako že pregledovali prispele ponudbe za Aerodrom oziroma se odločali, s kom bodo nadaljevali pogajanja, kar bi bilo lahko menda znano že prihodnji teden. Resnih kupcev odločitev vlade torej najverjetneje ne bo pregnala, gre pa upoštevati, da imajo tudi zavezujoče ponudbe »omejen rok veljavnosti«, je te dni opozoril eden neimenovanih sogovornikov.

Na SDH so potrdili prejem zavezujočih ponudb za Aerodrom Ljubljana, njihove vsebine pa ne razkrivajo: »Vsebina ponudb, katere del je tudi rok veljavnosti ponudbe, je poslovna skrivnost, ki je SDH ne more enostransko razkrivati. Kakršnokoli razkrivanje podatkov v tej fazi prodajnega procesa bi lahko povzročilo umik investitorjev in vplivalo na uspešnost prodajnega postopka,« odgovarjajo na državnem holdingu.

Prodajnemu postopku za ljubljansko letališče gre na roko tudi sredina odločitev evropske komisije, da Adrii Airways ne bo treba vračati državne pomoči, saj je nacionalni letalski prevoznik največji kupec storitev letališča oziroma pripelje na letališče skoraj 70 odstotkov vseh potnikov. Na seznamu za privatizacijo je tudi Adria Airways. Njen predsednik uprave Mark Anžur je v sredo poudaril, da odločitev komisije ne bo v ničemer vplivala na privatizacijo Adrie. »Bruselj je presojal izključno vprašanje državnih pomoči in s tem povezano možnost samostojnega preživetja Adrie na trgu,« pravi Anžur.