Franck obljublja razvoj blagovnih znamk

Santana in Emba v Franck: čeprav bosta kavi poslej Franckovi, ju bodo še naprej proizvajali v Logatcu.

Objavljeno
03. julij 2015 16.56
Mercator Ljubljana 17.6. 2015
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Ali je sloviti slovenski barcaffe potem, ko ga je v svoja nedrja pospravila Atlantic grupa, spremenil okus? Ne, to bi bila katastrofa za novega lastnika. In tudi ni izginil s prodajnih polic, še agresivneje se nam je ponujal. Zdaj sta v roke hrvaškega specialista za to opojno substanco prešli Santana in Loka. Kaj lahko pričakujejo njuni uživalci?

Prvo, kar zmoti nacionalno zavednejše, je, da se počasi, po koščkih uresničuje scenarij, ki so ga veliki hrvaški živilski proizvajalci Podravka, Kraš in Franck konzorcijsko zastavili že pred leti, namreč, da bi s pomočjo države in bank prevzeli in si razdelili proizvodne linije oziroma najmočnejše blagovne znamke Droge Kolinske. Projekt je tedaj padel v vodo, Droga Kolinska in njene znane blagovne znamke so nekoliko kasneje pristale v rokah Atlantic Grupe. A omenjena trojica se ogleduje tudi po drugih tarčah in artiklih, ki so se najmočneje vtisnili v zavest kupcev v regiji. In, kar je še bolj ključno, ki so naprodaj v času, ugodnejšem za kupca kot za prodajalca. Podravki je v zadnjem času uspelo kupiti Žito, naprodaj je med drugim tudi Mercatorjeva Emba.

Pred dnevi se je na spletnih straneh borze že pojavila informacija, da je Franck, ki je bil neuspešen v tekmi s Podravko za Žito, z Mercatorjem Embo podpisal pogodbo o prevzemu blagovnih znamk iz kategorije mlete kave Santana in Loka. Če smo čisto natančni, je to opravila njegova hčerinska družba Ivero Trade, posel pa je obsegal le blagovni znamki in ne podjetja.

Emba je naprodaj, ker se je Mercator s sporazumom o finančnem prestrukturiranju zavezal tudi k odprodaji neosnovnih dejavnosti. Družba je v stoodstotni lasti Mercatorja od leta 2007, že pred tem pa je z njim pogodbeno sodelovala. Poročali smo že, da so v Mercatorju po prodaji Pekarne Grosuplje tehtali, ali bi živilsko hčer prodali kot celoto ali po delih. Dobro obveščeni so omenjali možnost, da bi najprej poiskali kupca za program kave, ki je znan po blagovnih znamkah Santana in Loka kava. In to je obveljalo.

Strateški partner

V Mercator smo vprašali, kako so se lotili prodaje Embe, kakšno je bilo zanimanje zanjo, zakaj so prodali samo blagovni znamki kave in koliko so iztržili, kako bo to vplivalo na vrednost in prodajljivost Embe, kako ta posluje ...

Kot je povedala Katja Kek, direktorica sektorja za korporativno komuniciranje, so v Mercatorju pri preverjanju interesa za nakup družbe Mercator Emba pač ugotovili interes za odkup programa kave. »Verjamemo, da ta transakcija prinaša dodano vrednost, saj je omogočila pridobitev strateškega partnerja, ki bo zagotovil nadaljnji razvoj izdelkov mlete kave in s tem te kategorije, kar prinaša pozitivne učinke tako za potrošnike kot ostale ključne deležnike.« Iztržka za blagovni znamki Loka in Santana nam niso razkrili. Pojasnili so še, da Emba posluje v skladu z načrti, prodaja blagovnih znamk Loka in Santana pa ne znižuje vrednosti družbe.

Iz poslovnega poročila za leto 2014 smo razbrali, da Mercator Emba posluje z dobrimi devetimi milijoni evrov kapitala, ima 6,6 milijona finančnih obveznosti, 21,6 milijona čistih prihodkov iz prodaje, 2,3 milijona čistega dobička, zaposluje pa 115 delavcev. Poleg kave so na seznamu njenih izdelkov še instant napitki in vroča čokolada, desertni prelivi, izdelki iz žit, suho sadje in oreščki, prelivi in nadevi ter sirupi. Prodaja kave omenjenih dveh blagovnih znamk se je sicer lani zmanjšala za dobrih 12 odstotkov, še bolj pa je upadla prodaja trgovskih blagovnih znamk.

Katja Kek: »Osnovna strategija družbe Mercator še naprej ostaja osredotočenost na osnovno dejavnost, t. j. trgovina z izdelki za vsakdanjo potrošnjo, zato nadaljuje proces prodaje neosnovnih dejavnosti in poslovno nepotrebnega premoženja. Prodaja bo izvedena za vse te dejavnosti, za katere bo izkazana priložnost, ki bo ustvarjala dodano vrednost za Mercator.«

Obljube o naložbah v kakovost

Ob podpisu pogodbe so se odzvali tudi iz Francka in se pohvalili s smelimi razvojnimi načrti. Zanimivo je, da bodo obe blagovni znamki še naprej proizvajali v Sloveniji, v proizvodnih obratih družbe Mercator Emba v Logatcu. Zagotovili so, da bodo vlagali v kakovost proizvodov, distribucijo in promocijo in povečevali tržni delež obeh znamk.

Prosili smo za dodatna pojasnila o naložbah (kako bodo vlagali v izboljšanje kakovosti, ko pa bo kavo še naprej pražila Emba), o sklenjenem poslu in načrtih na slovenskem trgu, a podrobnosti nismo izvedeli. Kot je povedala tamkajšnja direktorica korporativnega komuniciranja Ivana Tavra, bodo izkoristili sinergijske učinke njihovih izkušenj in internih znanj, ki izhajajo iz bogate tradicije proizvodnje kave.

Konkurenčnost Santane in Loke bodo povečali z umeščanjem v njihovo dolgoročno strategijo inovacij in razvoja. Poleg nadaljevanja proizvodnje v Sloveniji njihovi načrti za prihodnost vključujejo krepitev tržne pozicije Santane in Loke na slovenskem trgu. Izvedeli smo še, da nakup Embe kot celote ni bil predmet razgovorov, vrednost transakcije pa ostaja poslovna skrivnost.