Trg »adrenalinske« snemalne tehnike ni več tako obetven, kot je bil

Presečišče: inovativno podjetje GoPro, ki je bilo pionir na tem področju, potiho išče nove lastnike.

Objavljeno
12. januar 2018 18.35
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Ameriško tehnološko podjetje zaradi slabšega povpraševanje po svojih videokamerah in brezpilotnih letalnikih ter slabših poslovnih rezultatov razmišlja o prodaji podjetja, vendar vodstvo pravi, da si za zdaj še ne bo dejavno prizadevalo za prodajo.

Podjetje GoPro je bilo ustanovljeno leta 2002 v ameriški zvezni državi Kalifornija in se je specializiralo za fotoaparate in videokamere, s katerimi je mogoče posneti kakovostne posnetke med različnimi dejavnostmi, med katerimi se ljudje hitro premikajo, denimo med adrenalinskimi športi in drugimi tveganimi dejavnostmi. GoPro zdaj izdeluje videokamere in brezpilotne letalnike ter razvija svoje mobilne aplikacije in programsko opremo za urejanje videoposnetkov, GoProjeve izdelke pa uporabljajo predvsem športni navdušenci in popotniki, ki se snemajo med različnimi dejavnostmi, s katerimi se ukvarjajo. Leta 2016 je imelo podjetje 1,1 milijarde dolarjev prihodkov, zaposlovalo je okoli 1200 ljudi.

Zadnje leto so se bili v podjetju prisiljeni sprijazniti s tem, da je po GoProjevih videokamerah in brezpilotnih letalnikih kljub intenzivnemu oglaševanju vse manj povpraševanja, precej se je znižala tudi vrednost delnic podjetja, zato so mediji že večkrat poročali, da so v GoProju najeli finančno družbo J. P. Morgan, da bi jim pomagala prodati podjetje. Po prvih novicah o morebitni prodaji GoProja se je vrednost delnic nekoliko zvišala, na poročila v medijih pa so se odzvali tudi predstavniki podjetja GoPro in sporočili, da je podjetje res pripravljeno skleniti partnerstvo z enim večjih podjetij, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo, vendar si za zdaj za to še ne bodo prizadevali. V GoProju so povedali, da je njihova naloga skrbeti za čim boljše poslovanje podjetja, zato so vedno pripravljeni razmisliti o morebitni primerni prevzemni ponudbi.

Podjetje je še sporočilo, da so prihodki v zadnjem četrtletju lanskega leta znašali približno 340 milijonov dolarjev, čeprav so še novembra pričakovali, da bodo ti znašali približno 470 milijonov dolarjev. Predstavniki GoProja so pojasnili, da bodo prihodki nižji od pričakovanih, predvsem zaradi slabšega povpraševanja po GoProjevih videokamerah med decembrskim prazničnim obdobjem. Poleg tega namerava GoPro nehati izdelovati brezpilotne letalnike, saj se bo po mnenju vodstva podjetja zaradi zakonskih omejitev uporabe brezpilotnih letalnikov v ZDA in Evropi trg teh izdelkov v prihodnjih letih precej zmanjšal, zato ne bo več tako dobičkonosen. GoPro že nekaj časa napoveduje tudi manjše prestrukturiranje podjetja, med katerim namerava odpustiti več kot 250 zaposlenih.