Gorenje na poti mednarodnih marketinških krepitev

Učinki selitev tovarn, hiter odziv na krizo na vzhodu in novi izdelki so po predlanski izgubi lani že pridelali dobiček.

Objavljeno
13. marec 2015 18.40
Brane Piano, Celje, V. T., gospodarstvo
Brane Piano, Celje, V. T., gospodarstvo
Velenje - Gorenje je kljub lanskemu upadu prodaje zaradi razmer v Ukrajini in Rusiji, zanj pomembnih trgih, leto 2014 zaključilo z boljšimi rezultati kot leto 2013. A predsednik uprave Franjo Bobinac pravi, da z lani zaključeno selitvijo proizvodnih lokacij še niso odigrali vseh dobrih kart.

Nerevidirani računovodski izkazi skupine in matične družbe Gorenje za leto 2014, ki so jih objavili včeraj, so celo boljši od ocene poslovanja iz januarja. Gorenje je lani prihodke povečalo za 0,4 odstotka na 1,246 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja je zrasel za 19,8 odstotka in je znašal 43,5 milijona evrov. Čistega dobička so imeli 1,2 milijona evrov, medtem ko je Skupina Gorenje še leta 2013 imela 25 milijonov evrov izgube. V celotnih prihodkih so prihodki skupine od aparatov in storitev za dom znašali 1,065 milijarde evrov. Ti so bili sicer samo 0,1 odstotka višji kot v letu 2013, a je spodbudno, da je njihova prodaja v preostalem svetu, torej brez Zahodne in Vzhodne Evrope, lani z 11,5 milijona evrov prvič presegla desetino vseh prihodkov. Če jih ne bi zmanjševale tečajne spremembe, pa bi bili lanski prihodki iz osrednje dejavnosti višji za kar 3,8 odstotka. Gorenje je lani trgu ponudilo nove izdelke, predvsem pečice in druge kuhalne aparate ter s tem utrjevalo tržni položaj. Pri tem pa zaradi obsega izvoza domače prodaje več niti ne prikazujejo posebej.

Vse kaže, da je skupina leto 2015 dejansko začela finančno močnejša, saj so lani čisto zadolženost znižali za 27,1 milijona evrov in ta zdaj znaša 331,8 milijona evrov. S tem so kazalnik čiste zadolženosti znižali na 3,8, kar je najboljša vrednost v zadnjih nekaj letih in letos ga želijo znižati še na 3,5. Z zmanjšanjem zadolženosti je Gorenje okrepilo finančno stabilnost, pri tem pa je lani vlaganje v razvoj povečalo za 0,4 odstotka v strukturi odhodkov in so znašala 2,9 odstotka prihodkov iz osrednje dejavnosti.

Višje prihodke je imela skupina lani v Nemčiji, Avstriji, na Češkem, Slovaškem, Madžarskem, v Sloveniji, BiH, Romuniji, Bolgariji, na trgih Kavkaza, v Avstraliji, Severni Ameriki in Rusiji. Povečali so prodajo aparatov višjih cenovnih razredov, prodaja njihovih premijskih aparatov pa je dosegla 16,4-odstotni delež vseh prodanih velikih gospodinjskih aparatov.

Franjo Bobinac lanske rezultate pripisuje učinkom prestrukturiranja proizvodnih lokacij, izboljšani prodajni strukturi, stroškovni optimizaciji in hitremu odzivu na zastoj trgov v Ukrajini in Rusiji.

O letošnjih izzivih Gorenja Bobinac pravi: »V naši panogi ponudba presega povpraševanje, naslavljamo pa končnega potrošnika. Zato je potrebno neprestano iskati nove trge, nove posle na obstoječih trgih, razvijati nove izdelke in paziti na stroške. Letos bomo nadaljevali z izboljševanjem procesov, recimo razvoja izdelkov od kreiranja idej do lansiranja na trg in obvladovanjem oskrbne verige z zmanjševanjem kompleksnosti. Na področju korporativnega marketinga so naš izziv obvladovanje blagovnih znamk in produktnih skupin, tržno komuniciranje, višja raven digitalizacije na vseh ravneh in tudi pri komuniciranju s potrošniki.«

V mednarodni skupini podjetij Gorenja je bilo lani povprečno zaposlenih 10.468 ljudi oziroma 171 manj kot leto prej. Nižja zaposlenost je posledica zmanjšanja števila ljudi v švedski družbi Asko Apliances AB zaradi prenosa proizvodnje v Slovenijo, delno pa tudi zaradi zmanjšanja števila zaposlenih v matični družbi v Velenju. V dveh letih so zmanjšali tudi število zaposlenih v prodajni mreži v Turčiji, Franciji, na Slovaškem, Češkem, v Skandinaviji in Severni Ameriki, povečali pa so število delavcev v Srbiji.